Magazin
25 ogledov

Top znamke 2010

In katere imate najraje vi? (Foto: Boštjan Tacol) Žurnal24 main
6.084 anketirancev je določilo najbolj uporabljene znamke v Sloveniji.

V nacionalni raziskavi uporabe izdelkov, storitev in obnašanja potrošnikov v Sloveniji je lani sodelovalo 6.084 posameznikov, starih od 15 do 75 let. Podatki prikazujejo, koliko je uporabnikov blagovne znamke v tisočih, pri nakupih in oblačilih pa so podatki, kaj so anketiranci kupovali v zadnjem letu. "Med redkimi starejšimi blagovnimi znamkami, ki še vedno držijo vodilni položaj v svojih kategorijah, so Alpsko mleko, Zlato polje, Maestro, Zavarovalnica Triglav, NLB, 1001 cvet in Fructal. Med novejšimi slovenskimi blagovnimi znamkami pa beležimo rast pri Argeti, Pekarni Pečjak, Lekadolu in Barcaffeju," je komentirala Janja Božič Marolt, direktorica Inštituta za raziskovanje trga in medijev Mediana.

Napredek tujih znamk
Izjemen napredek ali stalno rast dosegajo pri moških in ženskih oblačilih tuje blagovne znamke H&M, pri žgani pijači Jägermaister, pri ledenem čaju Nestea, na področju elektronike pa Canon, Philips in Sony. "Nasvet blagovnim znamkam, kako ostati na vrhu, je preprost: zadržati kakovost in stalno komunicirati! Zvestoba do groba (blagovnim znamkam) je bolj izjema kot pravilo. Trg je še kako živ, konkurenca ne miruje. Pri mnogih blagovnih znamkah se ciljna skupina hitro menja, zato je stalno komuniciranje še potrebnejše: mlada mamica, ki je bila ciljna skupina za Frutek konec osemdesetih, bo zdaj že babica – morda pa bo že sama jedla Frutek," je sklenila Božič Maroltova.

Miniintervju z Janjo Božič Marol, direktorico Inštituta za raziskovanje trga in medijev Mediana

Znamka mora biti živa

Vaš komentar na rezultate top blagovnih znamk 2010?
Največjo mednarodno licenčno raziskavo potrošnikov v Sloveniji izvajamo že od leta 2000 in ves čas opazujemo trende, zato velikih presenečenj za nas, raziskovalce, ni. Na splošno ugotavljam, da nekdaj vodilne slovenske blagovne znamke v svojih kategorijah tonejo, oziroma nekatere se samo utapljajo, kot da se poslavljajo skupaj s prejšnjimi generacijami.

Kaj najbolj vpliva na kupce?
Nedvomno sta to sploh prisotnost na prodajnih policah in dostopnost. Blagovna znamka mora zagotavljati obljubljeno oziroma pričakovano kakovost, ne nazadnje pa je potrebna tudi stalna in dolgoročna načrtna komunikacija. Blagovna znamka se mora zasidrati v zavest potrošnika, mora biti živa, iskati stik z uporabnikom na vsakem koraku in poleg racionalnih koristi zagotavljati čustveno zadovoljitev potreb.

Kakšno vlogo imajo pri tem oglasi?
Ravno oglasi so sredstvo komuniciranja blagovne znamke. Oglas, zasnovan na podlagi raziskav ter poznavanja ciljne skupine in ciljev blagovne znamke, je učinkovit, deluje.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.