Moj sanjski šiht
23520 ogledov

Noro, kaj se pri nas dogaja na razgovorih za službo

Računalnik na mizi in roke Profimedia
Petrol, Ikea, Hofer in Big Bang delijo izkušnje z zaposlovanjem in vodenjem razgovorov.

V našem uredništvu smo že poročali o tem, kakšne so izkušnje Vzajemne, Lidla, Krke in Spara z zaposlovanjem v sedanjem času. V tokratnem prispevku smo vidnejše slovenske zaposlovalce povprašali, kako pri njih izgledajo razgovori, s kakšnimi izzivi se soočajo in kakšne nasvete bi lahko na podlagi izkušenj dali iskalcem zaposlitve. 

Ali je težko najti ustrezen kader?

Na Petrolu pravijo, da iskanje ustreznega kadra pogosto predstavlja izziv. Na eni strani opažajo visoka pričakovanja kandidatov glede plače in delovnih pogojev, na drugi strani pa izzive pri zaposlovanju tujcev, ki so povezani z dolgotrajnimi postopki. Prav tako kot pomembna zaznavajo pričakovanja delodajalca glede predhodnih znanj in sposobnosti hitrega prilagajanja delovnemu okolju.

V podjetju IKEA Slovenija poročajo, da večjih težav z iskanjem kadra nimajo, dolgoročno pa kot izziv opažajo pomanjkanje osebja v trgovskem sektorju, kratkoročno pa nižje število prijav za določena delovna mesta (npr. zaposleni v oddelku IKEA Food).

"Čeprav se splošno pomanjkanje delovne sile v nekaterih poklicih pozna, večjih težav pri iskanju ustreznega kadra nimamo," je za Žurnal24 povedal Matjaž Butara, direktor upravljanja potenciala v družbi Big Bang.

Podobno je tudi v Hoferju, saj pravijo, da zaenkrat nimajo večjih težav pri iskanju ustreznega kadra. 

"Pomanjkanje resnosti, motivacije, ne pridejo …"

Podjetja smo povprašali, kaj ugotavljajo, da so največje napake, ki jih naredijo kandidati na razgovorih, kaj od njih pričakujejo in po čem vedo, da oseba nikakor ni primerna za njihov kolektiv. 

Kandidati sedijo na stolih in čakajo | Avtor: Profimedia Profimedia

V Big Bangu iščejo osebe, za katere se zdi, da imajo "tehnologijo v DNK-ju", ki jih tehnologija navdihuje. Hitro opazijo generične prijave, kjer kandidati ne prilagodijo prijave konkretni poziciji, kar je pokazatelj pomanjkanja resnega zanimanja ali motivacije.

V Službi za korporativno komuniciranje Petrol pa opozarjajo na resnejše izraze neodgovornosti: "Med najpogostejšimi napakami so neudeležba na razgovoru kljub predhodnemu dogovoru in odsotnost opravičila. Takšna drža že na začetku postavi pod vprašanj kandidatovo zanesljivost in resnost."

"V podjetju IKEA smo naklonjeni posameznikom, katerih vrednote se ujemajo z našo kulturo in načeli. Na razgovorih iščemo kandidate, ki izkazujejo naklonjenost timskemu delu, odprtosti in veselju do dela, saj so te lastnosti bistvene za uspeh v našem okolju. Kandidati, ki v ospredje postavljajo sodelovanje, sprejemajo različnost in vključenost ter kažejo iskreno zanimanje, stroškovno zavest ter skrb za ljudi in planet, se v podjetju IKEA običajno odrežejo odlično," pravijo v podjetju IKEA Slovenija.

Vse pomembnejše druženje, družina, delovni čas

Delodajalce smo vprašali, kaj je tisto, kar najpogosteje zanima kandidate, ki se pri njih udeležijo zaposlitvenih razgovorov. 

"Ljudje, ki se prijavljajo na delovna mesta v podjetju IKEA, običajno izkazujejo zanimanje za našo delovno kulturo in priložnosti za rast. Pogosto sprašujejo o razvoju kariere, možnosti za kasnejšo spremembo delovnega mesta, naših programih usposabljanja in o ugodnostih za zaposlene podjetje IKEA kot so: One IKEA bonus, popusti za naše zaposlene, ko nakupujejo v trgovini IKEA ali IKEA Food in kako podjetje IKEA podpira ravnovesje med delom in zasebnim življenjem." so povedali za Žurnal24. 

Moški in ženska na razgovoru | Avtor: Profimedia Profimedia

V podjetju Hofer opažajo, da kandidate na razgovorih najpogosteje zanimajo konkretne informacije o sami naravi dela in delovnem času. Vedno več pozornosti namenjajo tudi nefinančnim ugodnostim, kot so možnosti za delo od doma, druženja in aktivnosti za krepitev ekipnega duha ter dogodki, namenjeni zaposlenim in njihovim družinam.

Matjaž Butara, direktor upravljanja potenciala v družbi Big Bang, je odgovoril: "Vprašanja se seveda razlikujejo glede na delovno mesto – prodajne svetovalce zanimata urnik in stimulacija, IT-jevce razvojna vizija in tehnologije, marketinške kandidate pa predvsem izobraževanja, festivali in stopnja kreativne svobode. Vsako vprašanje sprejmemo z veseljem – pove nam veliko o kandidatu, njegovih vrednotah in načinu razmišljanja. Radovednost je vedno dobrodošla."

Na Petrolu opažajo, da kandidate najpogosteje zanimajo fleksibilnost delovnega časa, možnosti za napredovanje, kako poteka uvajanje v delo ter ali podjetje omogoča dodatna izobraževanja.

"Ne skrivajte se za klišeji – iščemo ljudi, ne vlog"

Večji zaposlovalci v Sloveniji delijo konkretne informacije iz ozadja – kaj je tisto, kar jih pri kandidatih za službo na razgovorih najbolj navduši.

V Hoferju pravijo, da se na razgovorih trudijo ustvariti prijetno in sproščeno vzdušje, v katerem se kandidat dobro počuti in se lahko predstavi, kot si želi, saj se zavedajo, da se osebe med seboj razlikujejo in tudi vsak drugače reagira v stresni situaciji, kar razgovor je. "Kandidatom najbolj priporočamo, da so pristni in transparentni, saj verjamemo, da je uspešno zaposlovanje rezultat jasnih pričakovanj in odprte komunikacije – z obeh strani," še dodajajo. 

Moški se rokuje na razgovoru | Avtor: Profimedia Profimedia

V Big Bangu vsako zaposlitev vidijo kot partnerski odnos, kjer se morata obe strani truditi za skupen uspeh. "Vsekakor je zelo dobro, ko že na razgovoru začutiš obojestransko kemijo, lastnosti potencialnega zaposlenega pa se ujemajo tako s kulturo podjetja kot tudi z ostalimi člani ekipe, v kateri bi delal. Navduši nas, ko kandidat pokaže več kot le delovne izkušnje – na primer zanimanje za šport, umetnost ali prostovoljno delo. Takšne stvari kažejo na strast, širino in značaj. Naš nasvet? Bodite iskreni, pristni in povejte, kaj vas resnično žene naprej. Ne skrivajte se za klišeji – iščemo ljudi, ne vlog," odgovarja Matjaž Butara, direktor upravljanja potenciala v družbi Big Bang.

Na zaposlitvenem razgovoru v IKEI lahko pričakujete vedenjska vprašanja, saj preko njih ugotavljajo kompatibilnost osebe in podjetja. Vprašanja, ki jih zastavljajo, se spreminjajo glede na delovno mesto, vendar se vedno osredotočajo na to, kako so v preteklosti reševali različne delovne situacije. Preko vprašanj prav tako preverijo, ali kandidati delijo njihovo kulturo in vrednote, kot na primer povezanost, vodenje z zgledom in podobno. Dober začetek je zanje ujemanje glede vrednot, proaktiven pristop do dela in zanimanje za opremo za dom. Obenem dodajajo, da je razgovor z vsakim kandidatom svojevrstna izkušnja in pogosto se s kandidati tekom razgovora tudi iskreno nasmejijo.

"Najboljši vtis naredijo kandidati, ki so motivirani, željni novega znanja, odprti za sodelovanje in pripravljeni prispevati k razvoju podjetja. Prednost imajo tisti, ki znajo navesti konkretne primere dobrih praks iz preteklih izkušenj. Cenimo iskrenost glede pričakovanj in kariernih ciljev, saj tako lahko že na začetku preverimo, ali so ti skladni s ponujeno zaposlitvijo in delovnim okoljem," odgovarjajo v Službi za korporativno komuniciranje na Petrolu

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 10
  • Sethee4392 16:58 18.junij 2025.

    🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲

  • Avatar Suli
    Suli 19:57 15.maj 2025.

    Prideš na razgovor in ti prikažejo - obljubijo idealne pogoje in stimulativno plačo. A že ko prideš podpisat pogodbo ta ni taka kot je bilo prikazano. Računajo na to, da nekdo bo pač to "pogoltnil". Tisti, ki niso pozorni pa ...prikaži več hitro odidejo, ko spoznajo, da so jih prevarali. Za javnost pa NI DELOVNE SILE in zlagan jok.🤔

  • rd2dmk2 07:50 15.maj 2025.

    hm eden od omenjenih ima na vprašalniku vprašanje ali bi se preselili če bi od vas to zahtevali ? tolk o etiki in spoštovanju bodočih delavcev. me pa zanima ali ta prekrasni delodajalec plača stroške selitve od prodaje nepremičnine, do ...prikaži večo nakupa do zamenjave dokumentev, do selitvene službe, itd itd.. tile kadroviki v teh firmah so vredni svojga dnarja. podn od podna, pravzaprav 7 etaža kleti.

Sorodne novice