Pod streho > Gradimo & obnavljamo
1940 ogledov

Te obrtnike lahko na pomoč pokličete tudi v času najstrožjih omejitev

vodovodar Profimedias
Odlok o začasni prepovedi ponujanja in prodajanja blaga in storitev potrošnikom za vsaj naslednjih 13 dni omejuje ponudbo in prodajo blaga oziroma storitev neposredno potrošnikom. A obstajajo izjeme, med njimi so v izjemnih okoliščinah tudi obrtniki, ki na domu odpravijo nekatere težave.

Namen odloka je čim bolj omejiti vse ne nujne stike, zato je vrata morala zapreti večina trgovin, zaustavila so se vsa gradbena dela, če ne potekajo na praznih gradbiščih, ter tudi vse druge storitve, ki jih sicer opravljajo različni obrtniki v hišah in stanovanjih. 

Pa vendar se marsikdo sprašuje, kaj narediti, če se pokvari peč za ogrevanje, ali pa štedilnik, kaj če se pojavijo napake na električni napeljavi in ostanemo brez elektrike. Kako reagirati in ali smemo poklicati vodovodarja, če poči pipa, ali celo pride do izliva vode iz vodovodne napeljave? Tudi sami si namreč ne moremo pomagati, pa čeprav bi morda lahko odpravili napako, saj so tudi vse trgovino s tehničnim blago zaprte, na morebitni nadomestni del ali potrebno orodje, ki bi ga kupili prek spleta, pa lahko čakamo tudi več dni. 

Odlok dovoljuje nekatere izjeme

Prej naštete in podobne druge težave spadajo med izjeme, ki so nujne za zagotavljanje osnovnih potreb družbe oziroma so pomembne za zagotavljanje varnosti in zdravja. 

Tako ni bojazni, da bi ostali na hladnem, če slučajno odpove peč za ogrevanje ali pa se pokvari kateri od drugih za življenje nujnih gospodinjskih aparatov, težave na električni ali vodovodni napeljavi.

Gre za izredne okoliščine, ki lahko spadajo pod 15. alinejo prvega odstavka 2. člena Odloka.

„Izjema se lahko nanaša zgolj na nujne servisne storitve, med katere sodi popravilo tistih gospodinjskih aparatov, ki so nujni za ohranjanje zdravja posameznika (na primer štedilnik, pečica, hladilnik, pralni stroj) oziroma na popravila in vzdrževanje v objektu, ki jih zaradi narave dela ni mogoče opraviti drugače (npr. popravila ogrevanja, vodovoda, odtokov, električnih inštalacij, prezračevanje itd),“ pojasnjujejo na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo. 

Ob tem pa opozarjajo, da morajo podjetja, ki izvajajo te nujne storitve, „zagotavljati minimalni možni stik s potrošniki v skladu s sprejetimi navodili ministrstva za zdravje in NIJZ, poskrbeti za prezračevanje prostora, v katerem se izvaja nujna storitev, poskrbeti za razkuževanje rok in pri opravljanju dejavnosti smiselno upoštevati vsa higienska priporočila za preprečevanje okužbe z virusom SARS-CoV-2, ki so objavljena na spletni strani ministrstva in NIJZ.“ 

 
Komentarjev 1
  • Mesija 07:42 17.november 2020.

    Če so pametni, sploh ne bodo dvigali telefonov.