Pod streho
5456 ogledov

Omejena dobava in blokirane spletne trgovine, naročniki pa potrpežljivi

zabojček Profimedia
Ponudniki sadja in zelenjave na dom preprosto ne zmorejo ustreči vsem željam in potrebam.

Norišnica, povpraševanje veliko večje od naših zmogljivosti, zato moramo občasno zapirati spletne trgovine, dostavljamo samo že sestavljene zabojčke, organiziramo se, kakor se le zmoremo, premalo ljudi imamo. Tako lahko povzamemo odzive v podjetjih, ki te dni prebivalce oskrbujejo z zabojčki sadja, zelenjave in druge hrane na dom. 

Povpraševanja bistveno več kot zmorejo

A da ne bo pomote, ne pritožujejo se, niti se ne pritožujejo njihovi naročniki, preprosto je povpraševanja po zabojčkih zdravih živil, ki jih dostavljajo na dom, bistveno več, kot jih zmorejo dostaviti. Logistika dostave je zahtevna, omejeni so predvsem kadrovsko, premalo je pridnih rok, ki bi pripravljale zabojčke in voznikov, ki bi jih hitro razvozili do naročnikov. 

Da gre res za precejšnje količine, izvemo od Gregorja Hribarja iz Zelenega zabojčka, saj so v zadnjem tednu razvozili približno 10 ton hrane na različne naslove. „Povpraševanje se je v zadnjih dveh tednih povečalo za petkrat, mi pa smo uspeli razvoziti trikrat več zabojčkov, kot jih sicer. Tudi povprečno naročilo je dvakrat večje. Prej so ljudje naročali zabojčke v vrednosti od 12 evrov naprej, zdaj je vrednost povprečnega zabojčka 40 evrov, največja naročila, gre za veččlanske družine, pa znašajo tudi 200 evrov.“

Omejen čas delovanja spletne trgovine

Izjemno povečanje povpraševanja beležijo tudi v spletni trgovini Gajbica.si, ki z zabojčki oskrbuje Ljubljano in okolico, pa Gorenjsko in Štajersko. Promet, ki so ga prej ustvarili predvsem s podjetji, ta je v zadnjih 14 dneh upadel za približno 80 odstotkov, zdaj nadomeščajo z dostavo zabojčkov prebivalcem. „Naročila so se povečala za 300 odstotkov. Povpraševanja je toliko, da smo v spletni trgovini uvedli nov urnik. Odprta je le še v petek, soboto in nedeljo od 12. do 13. ure. Drugače preprosto ne gre, če želimo ljudem dostavljati kakovostno in svežo zelenjavo in sadje. Ko zberemo naročila, v tednu, ki sledi, vse razvozimo do vrat naročnikov,“ pravi Urša Čoko.

 | Avtor:

V enem tednu so tako na domove občanov dostavili več kot dve toni jabolk, eno tono banan, pol tone korenja, več kot 600 glav solate ter 300 kilogramov limon in 400 kilogramov paprike. 

Nova pravila naročanja so uvedli tudi v Zadrugi Dobrina, ki zabojčke dostavlja v Maribor in okolico, pa v Slovenske Gorice in Lenart. Prej so občani lahko naročali praktično vsa živila iz njihove spletne trgovine, med katerimi so prevladovali mleko in mlečni izdelki, pa vložena zelenjava in sadje, različni domači sirupi, zdaj dostavljajo le zelenjavo in sadje. „Zabojčke smo pripravili v naprej, izbirajo lahko le še različne velikosti, torej tri-, pet- ali osemkilogramske zabojčke lokalne sezonske zelenjave in jabolk. To je edini način, da sploh zmoremo vse pravočasno dostaviti do vrat,“ pojasni Denis Ploj. Najmanjši zabojček stane devet, srednji 13 in najtežji 19 evrov. 

Tudi v zadrugi naročila zbirajo le prek vikenda. Od četrtka smo dobili naročila za 110 zabojčkov, ki jih bomo v naslednjih dneh razvozili, nova naročila bomo sprejemali ob koncu tedna, pravi Denis Ploj.

Naročniki so izjemno spodbudni in pozitivni

Vsi sogovorniki poudarjajo še dvoje. Če želijo obdržati kakovost dostavljenih izdelkov, morajo poskrbeti, da so ti sveži in dostavljeni, kar se da hitro. Zato jih dostavljajo sami, z zaposlenimi, ki jih pač imajo, nekaj novih sil so sicer dobili, predvsem prevoznikov, ki delajo le za njih, tako so lahko prepričani, da bo hrana do vrat naročnikov prišla takšna, kot mora biti. Le v Zelenem zabojčku del dostave zaupajo eni od dostavnih služb, kar jim omogoča, da ta poteka po celi Sloveniji. 

In drugo, kar poudarjajo, je, da so naročniki v teh časih izjemno spodbudni in potrpežljivi, tudi če se kdaj kje zatakne. Dobivajo veliko pohval, izrazov zadovoljstva, zato je veselje delati, poudarjajo. 

V vseh podjetjih so poskrbeli tudi za varnost, zaposlenih in naročnikov. Vsa plačila potekajo prek spleta ali bančnih nakazil, plačila po povzetju niso več možna. Zabojčke dostavijo do vrat hiše ali bloka. Tam jih potem prevzamejo naročniki, tako da stika med dostavljavcem in njimi sploh ni. 

In kaj v teh časih naročajo ljudje? 

Največ je naročil zelenjave, se strinjajo vsi trije sogovorniki. „Opažamo, da je povpraševanja največ po krompirju in drugih gomoljnicah, veliko je naročil citrusov, sezonske zelenjave, ki je vsa lokalno pridelana, pa suhem sadju, kosmičih, kruhu, različnih oljih in drugih dodatkih,“ našteje Urša Čoko.

 | Avtor:
„Če bi želeli, bi lahko jedli le lokalno pridelano zelenjavo. Dovolj je je in tudi raznovrstna je. Za zdaj lahko naročijo mlado špinačo, čemaž, korenje, krompir, solato, radič, kislo zelje in repo. Če to ne zadostuje, pa je v ponudbi tudi druga, uvožena zelenjava, ki je prav tako ekološko pridelana,“ pravi Gregor Hribar. Hrane ne bo zmanjkalo, hrano s kmetij, ki je bila prej namenjena vrtcem in šolam, zdaj dostavljamo občanom, še doda. 

Kar nekaj pa je spletnih ponudnikov lokalne hrane, predvsem kmetij, ki za zdaj ne dostavljajo zabojčkov na dom. Nekateri so se tako odločili, ker domače zelenjave v tem času še nimajo dovolj, drugi pa so svoja vrata zaprli zaradi varnostnih ukrepov, ki se jih moramo držati zaradi koronavirusa. 


 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.