Popotnik
15756 ogledov

Naval: Družina pusti v tednu več kot 1.200 evrov

Kitajski turisti Profimedia
Tako so se navalu zapravljivih kitajskih gostov prilagodili v prestolnici.

"Število kitajskih obiskovalcev v Ljubljani narašča. V prvi polovici leta je v Ljubljani prenočilo 24.642 kitajskih gostov, kar je za 2,19 odstotka več kot v prvi polovici leta 2018," nam je pojasnila Nina Kosin iz Turizma Ljubljana.

Ljubljana | Avtor: Profimedia Profimedia
V ljubljanskih TIC in STIC pa se je v zadnjih petih letih po njenih besedah število kitajskih gostov povečalo za kar tristo odstotkov: "Rast je zaznati še zlasti na ravni individualnega obiska, kar pomeni goste z višjo izobrazbo in dobre potrošnike, ki si potovanja organizirajo sami in ki se navdušujejo nad različnimi turističnimi doživetji, gastronomijo in tradicijo držav in mest, ki jih obiskujejo."

Pravi, da je za kitajske goste značilno, da Ljubljane ne obiskujejo izrazito sezonsko, ampak so prihodi precej prerazporejeni od aprila do oktobra. Ta informacija je zanje še posebno pomembna, saj je desezonalizacija eden ključnih strateških ciljev Turizma Ljubljana.

"V Parku Škocjanske jame (PŠJ) se ne aktivno predstavljamo kitajskemu trgu. Se pa zavedamo, da je to velik in hitro rastoči trg, saj potuje vse večje število Kitajcev," so povedali v PŠJ. Dodajajo, da je kitajskih gostov tudi po podatkih SURS-a vedno več: "Škocjanske jame je v lanskem letu in v prvi polovici letošnjega leta obiskalo približno 2.500 Kitajcev, število le-teh pa se povečuje."

"Kot je razbrati iz objav, pa so s stranikitajskih gostov v Sloveniji najbolj obiskana Ljubljana in Bled. Škocjanske jame obišče še vedno več gostov iz Japonske kot iz Kitajske, teh je bilo v enakem obdobju skoraj trikrat več," pojasnjujejo.

Naj omenimo, da je pri Kitajcih zaznati bolj skromno znanje tujih jezikov, zato včasih na naši informacijski točki nastane prav zanimiva situacija, ko naši informatorji pri komunikaciji s kitajskimi gosti uporabljajo roke, različne geste, fotografije, pametne telefone in podobno.

PŠJ

"Menimo tudi, da se njihova kultura na potovanjih dviga. V preteklosti so bili znani kot gosti, ki se ne znajo ravno najbolj vzorno obnašati. Na Kitajskem imajo baje objavljena prav pravila obnašanja na potovanjih v tujino in javno objavljen seznam imen, ki se v tujini niso primerno vedli," dodajajo.

"Žal evidence o obisku obiskovalcev samo iz Kitajske nimamo," je dejala Nika Paternost in TIC Cerknica. Je pa povedala, da so bili tisti, ki so prišli na TIC, vedno energični, z velikim zanimanjem in navdušenjem za Cerkniško jezero ter Rakov Škocjan.

V številnih predelih Slovenije zaenkrat kljub velikemu porastu Kitajskih popotnikov še nimajo stika s kitajskimi gosti. "V tem trenutku nimamo izkušenj z gosti iz Kitajske," so nam povedali tudi v Turistično-informacijskem centru Zreče.

Zapravljivi Kitajci

V PŠJ ocenjujejo, da se bo rast kitajskih gostov nadaljevala tudi v prihodnje: "Gostje iz Kitajske so za Slovenijo pomembni, saj po statističnih objavah veljajo za goste, ki na potovanju potrošijo največ na osebo."

Tudi raziskava, ki jo je Turizem Ljubljana v sodelovanju z Ninamedia izvedel leta 2018 kaže na ugodno stopnjo potrošnje kitajskih gostov. "Na dan so v povprečju potrošili 44 evrov. Kitajci so s tem izenačeni z gosti iz Velike Britanije ter pred gosti iz Španije (38 evrov), Nemčije (37 evrov) in Italije (36 evrov)," nam je povedala Nina Kosin iz Turizma Ljubljana.

Kitajski turisti | Avtor: Profimedia Profimedia
V želji po boljši uporabniški izkušnji kitajskih gostov in njihovi večji potrošnji, je v letošnjem letu Turizem Ljubljana omogočil način plačevanja storitev in izdelkov v turističnih informacijskih centrih (TIC in STIC) z mobilno aplikacijo Alipay.

"Kitajski obiskovalci imajo namreč težave pri plačevanju s svojimi plačilnimi karticami v tujini in so tudi doma bolj naklonjeni uporabi plačevanja z mobilno aplikacijo. Alipay je najbolj priljubljena plačilna metoda na Kitajskem in ima več kot 800 milijonov aktivnih uporabnikov. Na Kitajskem je prek Alipaya opravljena večina vseh plačilnih transakcij," dodaja.

Kitajska takoj za ZDA

Popotniki iz Ljudske Republike Kitajske tudi po svetu sicer potujejo v doslej še ne videnem številu, kar odražajo tudi številke v najnovejši izdaji Globalnega indeksa najbolj obiskanih mest podjetja Mastercard.

Poročilo z naslovom Global Destination Cities Index: Origins, ki se osredotoča na državo izvora mednarodnih popotnikov, razkriva, da je LR Kitajska iz 7. mesta leta 2009 napredovala na 2. mesto in po številu mednarodnih popotnikov zaostaja le za Združenimi državami Amerike. Kitajski sledijo Nemčija, Združeno kraljestvo, Francija, Republika Koreja, Japonska, Kanada, Ruska Federacija in Tajvan.

Na kitajskem smo skupaj s Hrvati

Kako pomemben je kitajski trg se zaveda tudi Slovenska turistična organizacija (STO), ki skupaj s Hrvaško turistično organizacijo (HTZ) promovira skupno destinacijo.   

Maja so v okviru ene najvidnejših svetovnih turističnih borz ITB China v Šanghaju prejeli celo ugledno nagrado CWT Award (The Chinese Tourist Welcome Award). Letošnje sodelovanje sta Slovenija in Hrvaška nadgradili z dodatnimi aktivnostmi, za katera sta prejeli sredstva s strani Evropske potovalne komisije v okviru programa EU–China Tourism Year (Thematic Transnational Promotional Campaigns for the Promotion of Destination Europe) in izvedli promocijsko kampanjo "Experience Croatia, Feel Slovenia”.

Mag. Maja Pak, direktorica STO je ob tej priložnosti tedaj izpostavila, da je kitajski trg eden najbolj perspektivnih globalnih emitivnih trgov.

"Slovenija na kitajskem trgu izvaja aktivnosti s ciljem nagovarjanja tistih kitajskih gostov, ki povprašujejo po turistični ponudbi višje dodane vrednosti ter avtentičnih in edinstvenih doživetjih. Uspešnost našega nastopa na kitajskem trgu dokazuje tudi veliko zanimanje kitajske potovalne industrije za spletna izobraževanja, saj je naziv specialista na področju potovanj obeh dežel pridobilo že več kot 300 kitajskih turističnih agentov," je pojasnila. 

anja.scuka@zurnal24.si

Komentarjev 4
  • Avatar Leon
    Leon 06:35 10.avgust 2019.

    To so kitajski turisti ,ki so prileteli na mariborsko letališče in zgrešili Maribor .

  • jakec1575 11:49 09.avgust 2019.

    cez 2 leti boste nasli kopijo Ljubljane na Kitajskem.

  • NeAnonimni 11:44 09.avgust 2019.

    Turisti so škrti.