Popotnik
1052 ogledov

"V tem smo v Sloveniji edinstveni"

Bled Profimedia
V podkastu TUR!ZEM Slovenske turistične organizacije (STO) so predstavili nov turistični znak, ki zaobjema pomembnost zagotavljanja varnih doživetij poleg atraktivnih destinacij. GREEN&SAFE poudarja tudi trajnost slovenskega turizma, ki je že dolgoletna smer razvoja slovenskega turizma.

Maja Pak, direktorica Slovenske turistične organizacije (STO), je izpostavila, da je zaupanje v času epidemije najpomembnejši faktor pri izbiri turistične destinacije. Znak GREEN&SAFE tako nadgrajuje ustaljene standarde s še bolj odgovornimi potovalnimi standardi.

V Sloveniji smo z varnostjo nadgradili naš dolgoletni pristop k razvoju trajnostnega turizma, ki ga skozi vsa leta razvijamo že skozi nacionalno orodje Zelena shema. V tem smo edinstveni.

Maja Pak, direktorica STO

Zelena shema slovenskega turizma je certifikacijska shema, ki pod krovno znamko SLOVENIA GREEN združuje vsa prizadevanja za trajnostni razvoj turizma v Sloveniji, ponuja orodja za izboljšanje ter promocijo. ''Pri razvoju znaka GREEN&SAFE, ki je intenzivno v uporabi od maja lani, so uspešno sodelovale vse pomembne institucije na področju turizma. Prvi odzivi so odlični'', je poudarila.

Uporabniki lahko zlahka prepoznajo ponudnike in destinacije z znakom GREEN&SAFE, saj so vključeni v komunikacijska orodja. Med drugim, uporabo znaka lahko prepoznamo tudi po nalepkah z znakom. Izpostavljeno je bilo tudi, da sta poenotena uporaba in komuniciranje odgovornih in trajnostnih standardov pomembna faktorja pri uspešnosti strategije.

Po besedah Fedje Pobegajlo, direktorja Turistično gostinske zbornice Slovenije, so tako podjetniški, destinacijski kot državni nivo prepoznali pomembnost projekta, kar se kaže v prepoznanih značilnosti slovenskega turizma. Pri uporabi znaka je ključna pravilna uporaba komunikacijskega sklopa.

''Novi potovalni motivi, usmerjeni k zaščiti gostov, so skladni s slovenskim turizmom.'' 

Fedja Pobegajlo, direktor Turistično gostinske zbornice Slovenije

Poudaril je še, da je potrebno ohraniti prednost nemnožičnih ter aktivnih in zelenih vsebin pred ostalimi državami, ki se želijo približati tem standardom.

Jezersko | Avtor: Profimedia Profimedia

Kako razvijati strategijo naprej?

Gotovo je, da bodo druge evropske države šle po tej poti in želele predstaviti svoje destinacije kot trajnostne in varne. Slovenija je v tem v prednosti pred veliko državami in ima dobro razvite strategije. Kljub temu še vedno obstaja prostor za izboljšave. "Ena izmed idej je digitalna nadgradnja določenih postopkov čiščenja sob, skladnega s higienskimi priporočili. To bi pripomoglo k dodatni komunikaciji na trgih in diferenciaciji slovenskega turizma,"  je pripomnil Pobegajlo.

V podcastu so gostili tudi enega izmed uporabnikov znaka GREEN&SAFE. Thermana Laško je bila med prvimi, ki so ga uvedli med svoje znake kakovosti. Mojca Leskovar, predsednica uprave družbe Thermana d.d., je uporabo znaka označila kot konkurenčno prednost, saj simbolizira varnost in označuje destinacijo kot zaupanja vredno na vseh nivojih delovanja. "Narava in zdravje ter odgovornost do okolja so pomembne dobrine," je pripomnila. V skladu s temi prepričanji so razvili tudi svoj znak kakovosti Respect.

Znak GREEN&SAFE ne pomeni, da gre še za eno posamezno kampanjo ali oglaševalsko akcijo. Poenotena uporaba znaka pa bo vendarle pripomogla kot podpora ostalim kampanjam za razvoj še bolj konkurenčnega slovenskega turizma. "Znak GREEN&SAFE komunicira našo dolgoročno pomembno zavezo k trajnosti in varnosti ter pomaga graditi zaupanje turistov, zaposlenih turizmov in prebivalcev lokalnih skupnosti," je še pojasnila ga. Pak.