Projekti
15 ogledov

Kako pa vi premagujete nadstropja?

Stopnice Žurnal24 main
Z zdravimi sklepi do višje kakovosti življenja.

Ste se danes že odpravili peš po kakšnih stopnicah? Če ste za vzpon ali spust v zgornje ali spodnje nadstropje raje kot stopnice izbrali dvigalo, ste izpustili priložnost za preprosto krepitev mišic in razgibavanje svojih sklepov. Oboje je namreč za ohranjanje lahkotnosti gibanja, primerne telesne teže in posledično za kakovost življenja izjemnega pomena.

 

Kolagen – beljakovina, ki omogoča čvrstost in elastičnost hrustanca ter vezi

Kar 95 odstotkov celotnega sklepnega hrustanca tvori kolagen, beljakovina, ki predstavlja kar dve tretjini vseh beljakovin v našem telesu. Prav kolagen omogoča vezem in hrustancu čvrstost in elastičnost. A ti telesni deli, ki skrbijo za gibanje in nosijo velik del telesne teže, so podvrženi stalni obrabi, njihova obnova pa je zaradi slabe prekrvavljenosti počasna. Dodatno se upočasni z leti, ko telo ni več zmožno tvoriti zadostnih količin kolagena. Pri 65 letih telo tvori celo manj kot polovico kolagena kot v 20 letih, zato je za ohranjanje gibljivih sklepov zelo pomembno, da v svoj dnevni ritem vključite tudi skrb zanje.

Priporočljivo je začeti že zjutraj s preprostimi vajami za raztezanje, kot je jogijski pozdrav soncu ali tibetanske vaje, ki bodo pognale energijo po vašem telesu in odpravile morebitno bolečino, ki je posledica zaležanosti. Nadaljujete lahko z zdravim zajtrkom in vsaj polurnim zmernim gibanjem čez dan.

Limona | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Jejte hrano, bogato z vitaminom C in maščobnimi kislinami omega 3

Da bi telesu pomagali na varen in kar se da naraven način obnavljati kolagenska vlakna v sklepnem hrustancu, pojejte čim več hrane, bogate z vitaminom C, saj ta vitamin v telesu pomembno vpliva na nastanek novega kolagena. Ker je kolagen beljakovina, bodo za njegovo tvorbo koristni tudi gradniki v obliki zaužitih beljakovin. Maščobne kisline omega-3 iz ribjega olja ali oreščkov lahko zmanjšajo vnetje sklepov, z vitaminom E bogati mandlji pa ščitijo zunanjo membrano celic, ki gradijo sklepe. Obrabo kolagena kot posledico vnetja bodo omilili tudi polifenoli v temnem sadju in zelenjavi.

Kolagen | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Kolagenflex iz Medexa

Potreben vir beljakovin lahko svojemu telesu zagotovite s prehranskim dopolnilom Kolagenflex iz Medexa, ki vsebuje patentirano obliko kolagena z dokazano hitro absorpcijo in vitamin C, ki ima, kot že omenjeno, v telesu vlogo pri nastajanju kolagena za normalno delovanje hrustanca in kosti.

Počutite se lahkotno in naj vas noge ponesejo kamorkoli. Ali vsaj skoraj kamorkoli … 

 

Sequence | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
Ali ste vedeli?

V raziskavi, izvedeni na ameriški Univerzi Pensilvanija, so ugotovili, da se s hojo po stopnicah porabi kar 400 odstotkov več kalorij kot s hojo dveh kilometrov na uro in 20 odstotkov več kot z lahkotnim tekom. Hoja po stopnicah, ki jo zlahka vključite v lasten vsakdan, pa je lahko obenem vaja za gibljivost sklepov, če v njej kolenski sklep kar se da enakomerno krčite in iztegujete.

Ameriška raziskava vpliva hoje v visokih petah na sklepe je pokazala, da tovrstna obutev vnaša močan pritisk na notranji del kolen in obremenjuje sklepe.