Slovenija
11932 ogledov

Akos zaradi sporočila NIJZ prejel številne prijave. To odgovarja!

Sporočilo NIJZ
Akos ocenjuje, da ne gre za neposredno trženje, za katero bi bilo potrebno predhodno soglasje.

Agencija za komunikacijska omrežja in storitve (AKOS) je prejela več prijav državljanov zaradi prejema SMS sporočil Nacionalnega
inštituta za javno zdravje (NIJZ) o mobilni aplikaciji za varovanje zdravja in življenja ljudi #OstaniZdrav«.

"Neželeno komunikacijo preko komunikacijskih sistemov ureja 158. člen Zakona o elektronskih komunikacijah (ZEKom-1)," pojasnjujejo pri AKOS-u. "Navedeni člen ureja pošiljanje (komercialnih) sporočil samo za namene neposrednega trženja, kamor pa ni mogoče uvrstiti obveščanja prebivalstva v zvezi z obstojem in možnostjo uporabe brezplačne mobilne aplikacije, ki jo uvaja vlada z namenom varovanja zdravja njenih državljanov."

"Po mnenju agencije takšno obveščanje o obstoju tovrstne aplikacije ne sodi v pravni okvir, ki ga ureja 158. člena Zakona o elektronskih komunikacijah ZEKom-1, saj po vsebini ne gre za neposredno trženje, za katerega bi bilo zahtevano uporabnikovo predhodno soglasje."

AKOS

Agencija pa ob tem še pripominja, da državljani sum na zlorabo osebnih podatkov s strani NIJZ ali drugih institucij lahko podajo na Informacijskega pooblaščenca RS, ki je v Republiki Sloveniji pristojen za področje varstvo osebnih podatkov.

Intormacijski pooblaščenec napotuje na Akos

Pri Informacijskem pooblaščencu so spomnili, da splošna uredba o varstvu podatkov določa pravne podlage, na podlagi katerih lahko upravljavec osebnih podatkov te zakonito obdeluje, med drugim lahko podlago za obdelavo določa specialna zakonodaja. Na področju storitev elektronskih komunikacij, ki jih izvajajo operaterji elektronskih komunikacij, je to zakon o elektronskih komunikacijah.

Ta operaterjem postavlja omejitve glede dopustne obdelave osebnih podatkov pri zagotavljanju storitev, na primer glede namenov, za katere lahko obdelujejo podatke svojih naročnikov in kdaj lahko pošiljajo nenaročene komunikacije, so pojasnili pri Informacijskem pooblaščencu.

"Do prenosa številk na NIJZ ni prišlo"

Omenjeni zakon po navedbah Informacijskega pooblaščenca sicer neposredno in izrecno ne opredeljuje možnosti za tako obveščanje s sms-sporočili, ki bi ga izvedel operater prostovoljno na pobudo NIJZ.

Kot so navedli, nadzor nad zakonom o elektronskih komunikacijah sodi v pristojnost Agencije za komunikacijska omrežja in storitve RS (Akos), zato Informacijski pooblaščenec ni pristojen za interpretacijo in za izvajanje nadzora nad določbami ter o zadevi dokončno ne sme presojati. Po informacijah pooblaščenca do prenosa številk na NIJZ ni prišlo, ampak sporočila pošilja vsak operater sam.

dezurni@zurnal24.si

 
Komentarjev 59
  • Avatar praufo
    praufo 20:50 12.september 2020.

    vsi bodimo doma, pa cel dan v postli, pa nikamor ven, hrano bo pa dobavil božiček krek, to je vse zmenjeno ... pa kdo bi se sekiral

  • anton3 14:39 12.september 2020.

    Zavračam vse kar mi ponujajo po SMS-u. Dobesedno! Sploh ne preberem zakaj gre!

  • porko2 06:55 12.september 2020.

    Najprej naj dajo vsem državljanom mobitele, ki imajo možnost, da si aplikacijo lahko naložijo.