Slovenija

Astronomi odkrili nov planet

Žurnal24 main
Astronomi so odkrili nov planet, ki skupaj s štirimi drugimi planeti kroži okrog zvezde 55 cancri in tako tvori prvi petdelni planetarni sistem zunaj našega osončja.

Astronomi so odkrili planet, ki kroži okrog "samo" 41 svetlobnih let oddaljene soncu podobne zvezde, poroča ameriška tiskovna agencija AP. Planet, ki so ga odkrili poleg štirih že prej znanih planetov, kroži okrog zvezde 55 cancri, ki se nahaja v ozvezdju raka. Planet kroži v tako imenovanem območju, primernem za bivanje, kjer bi lahko obstajala tekoča voda in mile temperature, vendar je bolj podoben Saturnu kot Zemlji, zato okolje verjetno ni primerno za življenje.

Planet ima približno 45-kratno maso Zemlje in zvezdo 55 cancri obkroži v 260 dneh. Odkrili so ga po skoraj dveh desetletjih opazovanj s teleskopi, ki z Dopplerjevo tehniko merijo opotekanje zvezde zaradi teles, ki krožijo okrog nje. Druge planete v sistemu 55 cancri so odkrili med letoma 1996 in 2004. Zvezdi najbližji planet naj bi bil podoben Neptunu, najbolj oddaljen pa Jupitru. Sistem je tako postal prvi poznani petdelni planetarni sistem zunaj našega osončja.

Zvezda 55 cancri je rekorderka, saj so samo še pri eni od zvezd, okrog katerih naj bi krožili planeti, odkrili štiri planete, pri vseh ostalih pa zgolj tri ali manj. Znanstveniki še vedno niso izključili možnosti, da bi ob izboljšanju tehnologije v tem sistemu našli Zemlji podoben planet. Po njihovem mnenju zadnje odkritje kaže na to, da naše osončje vsekakor ni edinstveno.