Direktorji treh ameriških avtomobilskih podjetij General Motors, Ford in Chrysler so člane senatnega odbora za bančništvo moledovali, naj jim dajo 25 milijard dolarjev posojil za preživetje.
|
Če bi vsa tri omenjena detroitska podjetja propadla, bi v treh letih na cesti ostalo tri milijone ljudi, davčne izgube pa bodo znašale okoli 156 milijard dolarjev. Rick Wagoner |
|
Kongres gluh za prošnje
Bela hiša temu odločno nasprotuje in predlaga, da bi za preživetje avtomobilskih tovarn porabili 25 milijonov dolarjev že odobrenega posojila, ki je sicer namenjeno za prestrukturiranje proizvodnje v varčnejša in okolju prijaznejša vozila. Predsednica predstavniškega doma Nancy Pelosi in drugi člani kongresa, ki se zavzemajo za okolje, tega niso pripravljeni sprejeti. Predsednik odbora demokratov Christopher Dodd je dejal, da "želi zdravljenje industrija, ki si je rane povečini zadala sama", a se je strinjal, da bodo stotisoči ostali brez služb, če bodo podjetja propadla.
|
|
|
Wagoner je odgovornost za težave avtomobilske industrije ZDA zvalil na trenutno finančno krizo. © AFP |
Wagoner je odgovornost za težave avtomobilske industrije ZDA zvalil na trenutno finančno krizo, čeprav je vsem jasno, da je problem v tem, da so veliki "trije dinozavri" predolgo časa stavili na poceni nafto in izdelovali pogoltne cestne pošasti, ki jih v zadnjem času kupuje vse manj Američanov, konkurenca pa se je medtem osredotočila na avtomobile, ki porabijo manj goriva, oziroma avtomobile, ki za pogon uporabljajo drugačno energijo kot iz bencina.
Nardelli in Wagoner sta kongresnikom zagotovila, da sta pripravljena sprejeti znižanje plače na simboličen dolar na mesec, dokler se industrija ne izkoplje iz težav, če dobijo proračunski denar, vendar pa šef Forda Mullaly ni bil tako dobrodelno razpoložen. Nardelli pa je zavrnil predloge senatorjev, naj podjetja preprosto zaprosijo za stečajno zaščito, saj ni prepričan, da bi se bila sposobna izviti iz stečaja. Problem je v tem, da bi bilo težko najti podjetja in posameznike, ki bi bili pripravljeni vlagati v propadlo industrijo.
Kot številna druga vprašanja bo, kot kaže, tudi reševanje avtomobilske industrije počakalo na novega predsednika Baracka Obamo, ki bo položaj prevzel 20. januarja.