Na zahodni strani glavne železniške postaje pri nadvozu nad Dunajsko cesto so zaradi gradnje nove osrednje železniške postaje v prestolnici v okviru Potniškega centra Ljubljana (PCL) ob koncu lanskega leta postavili začasen peron, gre za peron ob tiru 92. Tam je na vlak vstopila tudi naša bralka.

Pri podjetju Slovenskih železnic smo se pozanimali, če pričevanje bralke drži. V odgovoru so nam potrdili, da na začasnem peronu potniki fizično res ne morejo kupiti vozovnice. "Gre namreč za novi začasni peron, ki je bil zgrajen za čas nadgradnje železniške postaje Ljubljana – na tem mestu tako ni prodajnega osebja niti kartomarta. Skladno s potniško tarifo velja, da si potnik zagotovi vozovnico pred vstopom v vlak, v nasprotnem primeru je treba za nakup vozovnice v vlaku doplačilo dodatka petih evrov."

"Našim rednim potnikom je na voljo široka paleta vozovnic, ki so poleg tega, da jih potnikom ni treba dnevno kupovati tudi cenovno zelo ugodne. Izbirajo lahko med abonentsko pavšalno SŽ vozovnico, ki omogoča neomejena potovanja z vsemi vlaki in po vsej Sloveniji za samo 65 evrov na mesec ali 520 evrov na leto. Dijakom in študentom so prav tako na voljo IJPP abonentske vozovnice Slovenija za 70 evrov na mesec in 720 evrov na leto ali subvencionirane IJPP abonentske vozovnice, ter brezplačne IJPP vozovnice za upokojence in starejše od 65 let," še omenijo pri Slovenskih železnicah.
Ker na območju železniške postaje Ljubljana potekajo izredno obsežna dela na infrastrukturi in ob izgradnji potniškega centra Ljubljana potnike prosijo za strpnost, "saj dela na dolgi rok prinašajo možnosti za boljši javni železniški promet, več možnih vlakovnih povezav, prenovljene postaje in postajališča".
V veljavi nov vozni red
Pred koncem lanskega leta so v podjetju sporočili, da so zaradi posodabljanja železniške infrastrukture in gradnje nove osrednje železniške postaje v prestolnici v okviru Potniškega centra Ljubljana (PCL) spremenili vozni red vlakov. Ta je začel veljati s 15. decembrom 2024 in je prinesel kar nekaj sprememb v notranjem in mednarodnem prometu, največ na relaciji Ljubljana–Zidani Most.
Na drugih relacijah oziroma progah pa se je ponekod število vlakov povečalo, kar je omogočilo razširitev ponudbe za potovanja. Nov vozni red je že viden na spletnih straneh SŽ, ob čemer pri podjetju opozarjajo, da ga bodo med letom verjetno še spreminjali.
- Preberite še: Na vlaku osem ur sedel na tleh
Ker je ponudba na osrednji železniški postaji v državi trenutno precej okrnjena, so zgradili dva že omenjena začasna perona. Eden je na zahodni strani železniške postaje pri nadvozu nad Dunajsko cesto (peron ob tiru 92), drugega pa najdemo na vzhodni strani postaje ob parkirišču železniške postaje (peron ob tiru 91).
Na novem peronu pri nadvozu nad Dunajsko imajo končno ali začetno postajo trije pari vlakov, ki vozijo med tednom na progi Ljubljana–Kamnik, ter en par vlakov, ki na tej progi vozi ob sobotah. Postanek ima tudi en par vlakov, ki ob delavnikih vozi na progi Ljubljana–Jesenice.
Na relaciji Ljubljana – Kamnik Graben in obratno so to vlaki:
– LP 3145 (prihod v Ljubljano ob 8.45)
– LP 3172 (odhod iz Ljubljane ob 10.09)
– LP 3153 (sobota, prihod v Ljubljano ob 15.00)
– LP 3181 (prihod v Ljubljano ob 15.04)
– LP 3182 (odhod iz Ljubljane ob 15.15)
– LP 3150 (sobota, odhod iz Ljubljane ob 15.15)
– LP 3183 (prihod v Ljubljano ob 16.04)
– LP 3184 (odhod iz Ljubljane ob 16.15)
Na relaciji Ljubljana – Jesenice in obratno sta to vlaka:
– LPV 2417 (prihod v Ljubljano ob 15.33)
– LPV 2418 (odhod iz Ljubljane ob 15.52
Iz oziroma do začasnega perona – tir 92 (na nadvozu preko Dunajske ceste) pa vozi 10 vlakov, in sicer vlaki, ki vozijo v/iz smeri Kamnika (8 vlakov; od tega 3 proti Ljubljani, 3 iz Ljubljane ter ob sobotah 1 vlak iz Ljubljane in 1 v Ljubljano) ter iz Jesenic (2 vlaka).
S tem izzivov Slovenskih železnic in potnikov javnega potniškega prometa še ni konec. V prihodnjih mesecih načrtujejo še obsežnejša dela na železniški postaji Ljubljana. Kljub delom pa je njihov cilj, da potnikom zagotovijo čim več povezav s trajnostnim javnim prevozom, kar pri nekaterih evropskih prevoznikih ni vedno v ospredju, saj ob delih vlake običajne odpovedo. "Število potnikov prepeljanih z vlakom narašča, kljub obsežnim delom na infrastrukturi, kar jasno kaže, da potniki želijo in seveda tudi potrebujejo te povezave," sklenejo.
Kar nekaj slabih izkušenj potovanj z vlaki SŽ s strani bralcev smo jih v preteklosti predstavili v številnih prispevkih.
dezurni@styria-media.si
Pač ne plačaš....
To pa je svinjarija! 5 dodatnih eur, ker človek nima predhodno kupljene vozovnice!? Adijo pamet!!!Kondukterji se pa po ritih praskajo na vlakih, ker skoraj prazni vozijo.
Bila je pozna jesen, po 21km hoje pridem na razkopano postajo v Litiji ... pojma nimam, kje je vhod, kje peron za "moj" vlak, strmim v vhod, do katerega ne morem. Postajni načelnik opazi mojo negotovost, me ogovori, mi vse… ...prikaži več pojasni, da lahko nadaljujem pot. Pa lani ni bil edini tako prijazen. Medvode, Šentjur, Prvačina, Pivka, Ilirska Bistrica, ... Ljudje, ne samo ŠIMFANTI, na železnici delajo krasni, prijazni ljudje.