Slovenija
1821 ogledov

"Če bi imeli dostojne pogoje za opravljanje svojega dela, ne bi bili prisiljeni v hitenje na cesti"

wolt Saša Despot
Mimoidoči bodo zdaj lahko identificirali morebitnega kršitelja prometnih predpisov in podali prijave.

Zaradi nenehnih pritožb hitre in nevarne vožnje dostavljalcev hrane, se je ljublanjski župan Zoran Janković dogovoril s slovenskima podružnicama korporacij Wolt in Glovo za rešitev. Odločili so se za identifikacijske številke na torbah, v katerih kurirji prevažajo hrano. Dodali so tudi, da če identifikacijske številke ne bodo pripomogle k varni vožnji, je naslednja stopnja seja mestnega sveta, kjer naj bi se po besedah župana soglasno odločili, da se prepove dostava hrane z vozili v središču mesta, poroča Dnevnik.

"Sprejeti predlog je torej najmanj boleč, vsak bo imel na torbi svojo številko, in če je res samo peščica kršiteljev, bodo že oni uredili," je povedal župan. Pri tem je pouaril, da redar dostavljalcev ne more kaznovati na podlagi pritožbe, ampak le, če je priča sami kršitvi.

Zoran Janković | Avtor: Profimedia Profimedia

"Nekdo, ki se mu tako mudi, da mora hitro voziti z motorjem v peš coni, si je vzel toliko časa, da je napadel naša dva redarja. Za to pa ima čas, da se z njima skuša pretepati. Imeli smo tudi zelo veliko pritožb meščank in meščanov, govorimo o Čopovi ulici, Cankarjevem in Hribarjevem nabrežju. Tam jim je bolj zanimivo voziti med ljudmi in pokazati svojo moč," je dejal Zoran Janković, pri tem doda, da "nobenemu nihče nič ne jemlje, predvsem pa ne mestna občina. Gre za red, ki ga je treba spoštovati."

Generalni direktor Wolt Slovenija Clemens Brugger je povedal, da si želijo varnega prometa za vse in da gre le za peščico vedno istih kršiteljev. Želijo identificirati, a jih ne bodo kaznovali oni, ampak naj je to naloga redarjev in policije. Dodal je tudi, da v primeru konstantnih pritožb glede istega kurirja lahko pride do prekinitve pogodbe.

Župan meni, da se identifikacijske številke lahko primerjajo z registrskimi tablicami: "Nam se vsem zdi normalno, da imamo registrske tablice na vozilih. Ko zapeljemo prehitro na radarju, dobimo lep pozdrav. Tu mi nismo nič drugega naredili, imejte številke na svojem nahrbtniku, da vsi vidijo. Za tistega, ki bo spoštoval red, ne bo nobenih težav."

Generalni direktor Wolt Slovenija pravi, da nimajo nerealnih ciljev in da to ni razlog za hitenje. "Mi nikomur ne težimo, da bi moral hitreje dostaviti, to je odvisno od vsakega posameznika," je dodal.

Krivdo in odgovornost želijo prenesti na kurirje

Po poročanju STA so o novostih za dostavljalce v sindikatu Mladi plus zapisali, "da mesto podreja profitnim interesom in izkoriščevalskim korporacijam, ki ne zaposlujejo ljudi".

"Očitno pa je, da se ne zavedajo oz. se nočejo zavedati pogojev, ki pripeljejo do tega, da kurirke in kurirji kdaj res vozijo hitro ali pa prekršijo kak cestnoprometni predpis. Očitno je, da želijo župan ter Wolt in Glovo krivdo in odgovornost prenesti na kurirje in kurirke oz. delavce in delavke, namesto da bi sami prevzeli odgovornost za ustvarjanje pogojev, ki kurirje in kurirke silijo v kršitve cestnoprometnih predpisov," so kritični v sindikatu.

Če bi imeli dostojne pogoje za opravljanje svojega dela ne glede na to, koliko dostav s kakšnimi razdaljami opravijo, ne bi bili prisiljeni v hitenje na cesti, so prepričani v sindikatu.

dostava na dom Glovo | Avtor: Profimedia Profimedia

Kolesarska infrastruktura ni zadovoljiva za nikogar

Na drugi strani ljubljanska občina po oceni sindikata ne izboljšuje kolesarske infrastrukture. "Vsi, ki živimo v Ljubljani, vemo, da kolesarska infrastruktura ni zadovoljiva za nikogar, ki se po mestu prevaža s kolesom, torej težava očitno ni v kurirjih in kurirkah," so zapisali.

"Ni jasno, na podlagi česa točno bodo kurirji in kurirke sankcionirani v primeru prijave. Kako bodo pristojni zagotovili, da ne bo prihajalo do sankcij v primeru neupravičenih ali celo lažnih prijav? In na kakšni zakonski podlagi bodo sankcionirali prijavljene kršitve, za katere ne bodo obstajali dokazi, da so se res zgodile?" se sprašujejo v sindikatu.

Zahtevajo, da Wolt in Glovo uredita dostojne delovne pogoje in plačilo za vse, ki pri njih opravljajo delo. Ljubljanska občina pa naj poskrbi za dostojno bivanjsko okolje z urejeno kolesarsko infrastrukturo, ki bo prilagojena tistim, ki v Ljubljani bivajo in delajo.

Na nova pravila so se odzvali tudi v Delavski svetovalnici. "Kaj pa, če bi namesto javnega žigosanja kurirjev, ki kot 'partnerji' (bog ne daj, da bi bili zaposleni z vsemi pravicami) šibajo po Ljubljani, da zadovoljijo stalno lakoto nas, potrošnikov, javno ožigosali prav vse delodajalce v Ljubljani, ki kršijo delavske in socialne pravice?" je zapisal Goran Lukić.

"Kaj, če bi recimo vsako podjetje v Ljubljani, ki krši delavske in socialne pravice, vidno označili, tako da bi meščani/potrošniki/uporabniki videli prav vsa ta podjetja v Ljubljani," je še izpostavil.