Slovenija
42019 ogledov

"Če ne bi dala reklamacije, bi mi za nič zaračunali 20 evrov"

Denar (evri) Profimedia
Čeprav je imela bralka v Srbiji izklopljen prenos podatkov, so ji ga zaračunali.

"Za prvi maj smo šli v Srbijo in Makedonijo. Izklopila sem podatkovno gostovanje, za prenos podatkov pa sem tako v Srbiji kot v Makedoniji kupila lokalno SIM kartico. Ko smo bili še tam, sem od A1 dobila obvestilo, da so mi vklopili podatkovno opcijo, ki stane 9,99 evra na mesec," nam je povedala bralka.

Na paketih Mio in A1 Vajb se v mnogih državah, tudi v Srbiji, ob prenosu podatkov vključi privzeta možnost, ki za 9,99 evra v obračunskem obdobju omogoča prenos enega gigabajta podatkov. To je v primerjavi z rednim cenikom zelo ugodna cena, saj sicer skoraj toliko stane le prenos enega megabajta podatkov, prenos gigabajta podatkov pa bi stal več kot devet tisoč evrov. Če kupiš lokalno SIM kartico in na slovenski SIM kartici izključiš prenos podatkov, pa je to nepotreben strošek.

Ker se je bralki med dopustom izteklo obračunsko obdobje, se ji je opcija zaračunala še enkrat, kar pomeni, da bo imela skupaj skoraj 20 evrov dodatnih stroškov. Da prenosa podatkov ni uporabljala, je razvidno tudi iz količine prenesenih podatkov, v nekaj dneh jih je bilo le 400 kilobajtov.

Pri A1 je opcija 1 GB za 9,99 evra je na voljo tudi v Švici, v Veliki Britaniji, v Turčiji, v večini držav Amerike, Egiptu, Južnoafriški republiki, na Tajskem in na Šrilanki, na Kitajskem in v Avstraliji ter na Novi Zelandiji. Celoten sezam držav si lahko ogledate tukaj.

A1 v Makedoniji, Srbiji in Veliki Britaniji ponuja tudi možnost dnevnega zakupa, ki stane 4,99 evra na dan in vključuje odhodne in dohodne klice, 500 MB prenosa podatkov in SMS sporočila.  To možnost je treba vključiti z SMS sporočilom s ključno besedo "DNEVNATUJINA" na številko 4040, obračuna pa se samo za dneve, ko storitev uporabljate. Po prenosu 500 MB se prenos podatkov dodatno ne zaračuna, ampak se upočasni na 64 kB/s.

Bralka je aprilski račun reklamirala in sporočili so ji, da so njeno reklamacijo izjemoma odobrili, dobropis pa ji bodo upoštevali pri naslednjem računu. "V izogib dodatnim stroškom svetujemo, da poleg blokade prenosa podatkov v gostovanju poskrbite tudi za spremembo izbranega omrežja v iz LTE v 3G," so zapisali.

"Če ima uporabnik izključeno zgolj podatkovno gostovanje na mobilnem telefonu, se ob prijavi v 4G/LTE/5G omrežje še vedno prenese manjša količina mobilnih podatkov, na kar kot operater nimamo vpliva. Skupna količina je odvisna od števila priklopov oziroma sej, ki jih uporabnik opravi. Uporabnikom zato svetujemo, da na mobilnih napravah, ki to omogočajo, poleg prenosa podatkov onemogočijo tudi možnost povezave na 4G/LTE/5G omrežje," so na pojasnili na A1.

Omrežje LTE oziroma 4G izključite tako, da v nastavitvah telefona poiščete nastavitev Prednostno omrežje. Praviloma je to 5G/4G/3G/2G (pri starejših telefonih ni možnosti 5G), da v gostovanju zagotovo ne pride do prenosa podatkov, je treba izbrati možnost 3G/2G.

"Odobritev reklamacije je odvisna od posameznega primera," še pravijo na A1 in dodajo, da ne zaznavajo povečanega števila reklamacij zaradi storitev iz tujine.

Podobno se je zgodilo tudi uporabniku Boba, ki je imel prav tako izklopljeno podatkovno gostovanje, ne pa 4G omrežja. Prenesenih je bilo 600 KB podatkov, kar ga je stalo dva evra.

Telemach: izklopljeno podatkovno gostovanje zadošča

Pri Telemachu pravijo drugače. "Če je imel naročnik izključeno podatkovno gostovanje pred prihodom oz. pred prijavo v gostujoče omrežje, potem se ne more zgoditi, da bi ob tem nastali stroški gostovanja. Če pa naročnik ob prijavi v gostujoče omrežje ni imel izključenega podatkovnega gostovanja, se je lahko seveda zgodilo, da je kakšna aplikacija v 'ozadju' osveževala podatke in se povezovala na internet, s tem pa so nastali stroški gostovanja, tudi če je kasneje naročnik podatkovno gostovanje izključil in pred tem ni obiskal nobene spletne strani ali pregledal e-pošte," so nam odgovorili na Telemachu.

Reklamacij glede prenosa podatkov v tujini imajo največ med počitnicami, ko veliko njihovih naročnikov dopustuje in potuje. "Če naročnik poda reklamacijo, natančno preverimo vse okoliščine in obračun storitev ter naročnika o ugotovitvah tudi obvestimo," so še dodali.

janez.zalaznik@styria-media.si

Komentarjev 15
  • tomaz034 22:17 18.maj 2023.

    A1 podn od operaterja,bivši Simobil je bil zakon tele avstrijci pa samo kradejjo in nategujejo folk.

  • tomaz034 22:15 18.maj 2023.

    A1 podn od operaterja

  • Hasan 12:30 18.maj 2023.

    Golob bo pobral ves denar SLovencem.