Slovenija
590 ogledov

Če ne omenite piva, lahko oglašujete povsod

Plakat Gösser zurnal24.si
Ali tujci lahko oglašujejo brez opozorila, da pitje alkohola škoduje zdravju, se sprašuje bralec, ki nam je poslal fotografijo jumbo plakata avstrijske pivovarne Gösser.

Na plakatu je poleg loga pivovarne z velikim črkani napisano, da gre za "Najboljši užitek, ki ga ponuja narava", nikjer pa ni opozorila ministra za zdravje o škodljivosti alkohola.

Na tržnem inšpektoratu so pojasnili, da se alkoholnih pijač in tudi blagovnih znamk alkoholnih pijač sploh ne sme oglaševati na tablah, panojih, svetlobnih napisih in plakatih ob cesti, ko pa se oglašujejo, morajo oglasi vsebovati opozorilo ministra za zdravje, da uživanje alkohola lahko škoduje zdravju ali da prekomerno pitje alkohola škoduje zdravju.

Ah, to je pa izjema ...

Kadar se v oglasu pojavlja le ime oziroma firma proizvajalca, s katero gospodarska družba nastopa na trgu, pa ne gre za oglaševanje alkohola, so pojasnili. Čeprav je na jumbo plakatu objavljena ogromna nalepka s steklenice (brez napisa pivo) in kljub temu da Gösser (sodeč po njihovi spletni strani) proizvaja le alkoholne pijače, torej pri tem plakatu ne gre za oglaševanje alkoholne pijače. Če bi pivo proizvajalo podjetje Pivovarna d.o.o, pa bi sodeč po pojasnilih inšpektorata šlo za oglaševanje alkohola.

Pred objavo članka so se pojavili še podobni oglasi Pivovarne Laško.  

Jumbo plakat Laško | Avtor: D. J. D. J.

 

 

 

Večina oglas takoj umakne

Lani je tržni inšpektorat pri oglaševanju alkohola ugotovil 48 kršitev, v enajst primerih so izdali odločbo o prekršku z opominom, v drugih pa so nepravilnosti kršitelji takoj odpravili, tako da so izdali zgolj opozorilo. Predpisana globa za podjetje je sicer od dva tisoč do 33 tisoč evrov, za odgovorno osebo pa od 417 do 1043 evrov.

Področje oglaševanja alkoholnih pijač ureja 15. b člen Zakon o zdravstveni ustreznosti živil in izdelkov ter snovi, ki prihajajo v stik z živili. Oglaševanje pijač, ki imajo več kot 15 odstotkov alkohola, je povsem prepovedano.

janez.zalaznik@zurnal24.si

Komentarjev 6
  • BorutK 18:12 04.maj 2015.

    Ja, drugač kampanja Laškega je bila zasnovana že pred prihodom Heinekena...

  • Avatar skeptik
    skeptik 14:25 04.maj 2015.

    Zakaj pa bi bilo družinsko podjetje kaj drugačno od mega korporacij? Ravno tako je njihovo vodilo dobiček. Na kakšnega lastnika si mislil? Najbrž si jih zamešal s Heinekenom...

  • zkvazdjkrregistracijozahtevate 14:16 04.maj 2015.

    Prekomerno pitje alkohola škoduje zdravju. Seveda tuje pivovarne za to boli k.... Važn da imajo čim večji dobiček. Takoj k so tuji lastniki pršli gor so iznašli način kako oglaševat brez tega opozorila. Ker jih totalno boli k....