Največ nesreč, v katerih jo skupijo motoristi, se, kot govori statistika, zgodi spomladi.
“Ni je bolj kritične kombinacije, kot je začetek sezone in mlad motorist,” pravi
Leopold Pungerčar, motoristična legenda iz Mirne Peči, sicer predsednik Zveze moto
klubov Slovenije.
Ker odločno zagovarja stališče, da cesta ni dirkališče, pravi, da ga nekateri motoristi
postrani gledajo. A ga to ne moti, saj je skrb za varnost motoristov vzel za svoje poslanstvo.
Lamele za motoriste
|
Direkcija RS za ceste od leta 2005 na podlagi predlogov Zveze moto klubov Slovenije na jeklene varnostne ograje ob državnih cestah namešča dodatne lamele za motoriste. “Ob tej lameli motorist ob padcu zdrsne in ne zapne ob stebriček, ki je sicer lahko kot rezilo in ga dobesedno zreže,” trdi Leopold Pungerčar. Lani so takšnih lamel postavili za dobre štiri kilometre na cestah od Vrhnike do Postojne, letos pa jih načrtujejo postaviti na cestah Koper–D ragonja, Ušnik–Plave, Kastelec–Črni Kal in Dvor–Kočevje. |
“Ko smo proučevali podatke o tem, kaj je botrovalo nesrečam, v katerih je lani na naših cestah umrlo 46 motoristov, smo ugotovili, da je bil vzrok tridesetih odstotkov nesreč ta, da motorist ni bil opažen,” pove Pungerčar. Ker v tem smislu motoristi na svojo varnost lahko vplivajo, jim svetuje, naj zamenjajo del svoje motoristične opreme in si nadenejo vidno, vpadljivo opremo s svetlečimi odsevnimi trakovi in čelade živih barv. “Še učinkovitejši je fluorescenčen telovnik, ki naj bi ga motoristi nosili prek kombinezona,”& amp; lt; /em> doda.
Znati predvidevati
“Če motorist v ovinek zapelje s predvidevanjem, da ga tam lahko čaka udarna jama ali pesek ali da bo z druge strani pripeljal avto, potem temu primerno zmanjša hitrost in se postavi popolnoma na svojo desno stran. Če pa se v ovinek zapelješ kot na dirkaški stezi, nimaš nobene možnosti, da svoj radij čez ovinek kakorkoli spremeniš,” pojasnjuje Pungerčar, glede prehitevanja pa svetuje: “Nikoli ne prehitevajte avtomobila, če niste prej v enem izmed njegovih ogledal zagledali voznikovih oči. To pomeni, da vas je opazil.”
Včlanitev v moto klube
Pungerčar se je kot mlad motorist včlanil v lokalni moto klub in pravi, da mu je to rešilo življenje: “Stari motoristični mački so me vzeli medse in me niso pustili voziti ne prehitro ne prepočasi, ko sem naredil kakšno neumnost, so me okarali in tako sem se največ naučil.”
Po njegovem mnenju bi bilo treba spremeniti tudi programe avtošol: “Prepogosto se dogaja, da inštruktorji A-kategorije sicer poznajo program izobraževanja in prometne predpise, osnovnih zakonitosti motornega kolesa pa ne znajo razložiti. Inštruktorji bi morali biti motoristi s stažem in, kot to počno piloti, vsako leto obnavljati znanje vožnje.”