Slovenija
1 ogledov

Ceste krpajo brez načrta

“Dars vzdrževanja avtocest ne načrtuje ustrezno,” pravi Šoltes. (Foto: Dejan Mij Žurnal24 main
Dars. Za enako delo razlika med najcenejšim in najdražjim šestkratna.

Stroški vzdrževanja avtocest so med letoma 2005 in 2007 naraščali. Tako je ugotavila revizija Računskega sodišča RS (RčS) o smotrnosti vzdrževanja avtocest pri Družbi za avtoceste RS (Dars). “Vzrokov je več; eden je izvedba javnih naročil in s tem povezano pridobivanje najugodnejših ponudnikov,” je ocenil predsednik RčS Igor Šoltes. “Cene materialov in storitev so se med izvajalci bistveno razlikovale,” je povedal. Razlika med najcenejšim in najdražjim ponudnikom pri dilataciji je znašala 214 odstotkov, pri investicijskem vzdrževanju pa 664 odstotkov.

Pred komisijo 35 prič
Komisija. Člani preiskovalne komisije, ki raziskujejo sume korupcije pri gradnji avtocest, nameravajo zaslišati nekdanje ministre za okolje, kmetijstvo in promet, zdajšnjega ministra Patricka Vlačiča, predsednike uprave Darsa in odgovorne ljudi gradbenih podjetij.

Predhodnih analiz ni
“Dejstvo je, da Dars vzdrževanja ne načrtuje ustrezno – predvsem zato, ker obseg predhodnih analiz ni zadosten,” je ob predstavitvi revizije dejal Šoltes. Dars po njegovih besedah ne obvladuje tveganj, ker investicijskega vzdrževanja ne prilagaja povečani obremenitvi avtocest. “Tako je na nekaterih odsekih predvidena stopnja prometa presežena tudi za do 118 odstotkov,” je razložil.

RčS je Darsu dalo 34 priporočil za odpravo neučinkovitosti. Med drugim svetuje sprejem strategije vzdrževanja cest, ki bi upoštevala resolucijo o nacionalnem programu izgradnje avtocest v Sloveniji.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.