Nedeljska nesreča na nezavarovanem železniškem prehodu v Cirkovcih s tremi smrtnimi žrtvami je spet
sprožila val negodovanja. V Sloveniji je od 964 železniških prehodov kar 638 nezavarovanih oziroma
označenih le z Andrejevim križem, ki bi sicer po zakonu o varnosti v železniškem prometu moral
enako imeti vlogo kot znak stop v cestnem prometu, a ni tako. Kot opozarjajo na mariborski
policijski upravi, je najpogostejši vzrok nesreč na kritični točki v Cirkovcih prav neupoštevanje
prometne signalizacije. Na slovenskih tirih je tako letos umrlo devet ljudi.
Odbor zahteva odstop prometnega ministra Božiča
Iniciativni odbor, ki so ga februarja letos ustanovili po dveh smrtnih prometnih
nesrečah na nezavarovanem železniškem prehodu v Cirkovcih v le enem tednu, napoveduje začasno
prekinitev delovanja, še pred tem pa bo zoper odgovorne podal kazenske ovadbe, tudi zoper
prometnega ministra
Janeza Božiča, od katerega zahteva tudi odstop. Kot je pojasnil predsednik odbora
Damjan Medved, ne vidijo smisla v delovanju odbora, če njihova opozorila ne
zaležejo.
Krajani Cirkovc so po februarskem črnem tednu pripravili proteste in takrat iztržili obljubo,
da bo zapornica (njena cena znaša od 350.000 evrov naprej) na tem mestu postavljena 4. avgusta. No,
v nedeljo, 19. avgusta, obljubljene zapornice tam še ni bilo, zato pa so v prometni nesreči
življenje izgubile triletna punčka, 67-letna babica Ivana Peršuh in 57-letna teta Ida Gajser,
medtem ko je voznik, 34-letni stric pokojne deklice Benjamin Peršuh, preživel in se zdravi v
ptujski bolnišnici.
Krizni sestanek v Postojni in na ministrstvu
Čez tire kljub spuščenim zapornicam |
V nedeljo okoli 5. ure zjutraj je tovorni vlak na železniškem prehodu na Viški cesti v Ljubljani do smrti povozil 66-letnega Ljubljanana, ki je kljub spuščenim zapornicam stopil na prehod. |