Slovenija > Črna kronika
25 ogledov

Leta 2011 na cesti umirali najmlajši

prometna nesreča vurmat Fotosmedia
Strožja, za nekatere že kar kruta zakonodaja, ni mogla preprečiti poslabšanja razmer na slovenskih cestah v primerjavi z letom 2010. Leto 2011, ki se izteka, je bilo bolj krvavo, še posebej tragične so bile zgodbe o smrti najmlajših. Umirali so predvsem zaradi neprevidnosti starejših.

Leta še ni konec, a je že jasno, da bo število nesreč z najhujšimi posledicami (smrt in hude poškodbe) kljub delu policistov ter vladnih in nevladnih organizacij preseglo lanskoletno.

Ljubo Zajc, direktor Agencije za varnost v prometu, že kot cilj za leto 2012 izpostavlja izboljšanje prometne varnosti, kar naj bi se rezultiralo v največ 118 nesreč s smrtnim izidom, do leta 2021 pa naj bi število žrtev še prepolovili.

Čeprav policija med razlogi za nesreče poudarja neprilagojeno hitrost, napačno stran in smer vožnje ter vožnjo pod vplivom alkohola, na nesreče vplivajo tudi drugi dejavniki. Marsikateri nevarni cestni odsek bi si zaradi obrabljenosti in vsakodnevnih obremenitev zaslužil nujne prenove, ki pa je zaradi težke gospodarske situacije še ne bo deležen. Država je več reda obljubila pri bolj logični, življenjski in s tem varnejši cestni signalizaciji. To različni reklamni panoji vse bolj zakrivajo, vozniki pa si koncentracijo sami zmanjšujemo s telefoniranjem ali celo pošiljanjem SMS-sporočil med vožnjo.

Še vedno raje aluminijasta platišča kot varnost

Tudi stanje voznega parka močno vpliva na varnost. Čeprav se Slovenci po statistikah uvrščajo med voznike z na videz zelo mladim voznim parkom v Evropi, po statistikah še vedno prevečkrat dajemo prednost videzu. Brez varnostnega sistema ESC, ki dokazano prepreči veliko voznikovih napak, se tako iz salonov še vedno odpelje veliko preveč novih avtomobilov, zlasti manjših.

Veliko dejavnikov vpliva na varno in srečno vožnjo. Najpomembnejši so gotovo voznik sam in njegovo obnašanje do drugih udeležencev na cesti, pa tudi spoštovanje cestnoprometnih predpisov, naj se z njimi strinjamo ali ne.

Nekatere najhujše nesreče v letu 2011

21. april: v hudi prometni nesreči na ljubljanski južni obvoznici med razcepom Malence in Brezovica je umrl en človek, sedem je bilo poškodovanih. Nesrečo je zakrivil voznik, ki je v zgodnjih jutranjih urah po avtocesti pripeljal v nasprotni smeri.

21. april: isti dan se je končal še z eno tragedijo. Voznik tovornjaka je v Škofji Loki vzvratno zapeljal na dvorišče stanovanjske hiše in pri tem povozil dveletnega otroka. Ta je umrl.

23. april: na štajerski avtocesti je 70-letnega voznika zaradi prevelike hitrosti zaneslo v zaščitno ograjo. Dva otroka in voznik so umrli v mercedesu albanske registracije. Otroke, ki niso sedeli v otroških sedežih, je pometalo iz avtomobila.

29. april: med prehitevanjem je voznik terenskega vozila čelno trčil v osebni avtomobil. V njem so umrli 30- in 28-letni sestri ter 12-letni brat.

15. maj: na avtocesti Kranj–Ljubljana se je prevrnil avtobus s 36 nemškimi otroki, ki so na Hrvaško šli na zaključni izlet. Ranjenih je bilo kar 29 potnikov, k sreči so vsi preživeli.

17. junij: motoristi so bili tudi letos udeleženi v številne nesreče. V enem dnevu sta junija v ločenih nesrečah umrla dva, eden je bil star le 15 let.

18. junij: zaradi prehitre vožnje je 24-letni madžarski voznik pri Mariboru s kombijem trčil v spredaj vozeči tovornjak, pri čemer se je 16-letna sopotnica tako hudo poškodovala, da je pozneje umrla.

21. junij: v nesreči slovenskega tovornjaka in romunskega avtobusa je na Madžarskem umrlo pet ljudi.

30. junij: kolesarji so bili prav tako izpostavljeni udeleženci. Predzadnji in zadnji dan junija sta umrla dva.

21. avgust: na lokalni primorski cesti Sveti Peter–Ivankovec je voznica osebnega avtomobila zaradi neprilagojene hitrosti zapeljala s ceste, avto se je po 50 metrih ustavil na strehi. V njem so umrli 35-letna voznica, 38-letna sopotnica in njen petletni otrok.

8. september: v Ormožu je viličar na dvorišču gospodarskega poslopja do smrti povozil enoletnega otroka.

18. september: uspešni podjetnik iz Domžal naj bi z BMW X6 zaradi neprilagojene hitrosti pred delovno zaporo povzročil nesrečo, v kateri sta na avtocesti pri Šentjakobu umrli dve italijanski državljanki, poškodovanih je bilo še devet ljudi.

Komentarjev 1
  • Dongjang 15:08 03.januar 2012.

    Bravo Zajc - KRETO!!!! To je pa več mrtvih kot 2010. A te bodo končno ukinili (eni te bodo zihr - so vsi obljubil v predvolilnih kampanijah). Pejd raj nazaj na križiđšče promet usmerjat in prispevke za policajske piknike od ...prikaži več prevoznikov zbirat.