Slovenija > Črna kronika
8 ogledov

Š kot Šentvid ali štala

Cev šentviškega predora proti Primorski je bila še v petek zaprta, v obratni sme Žurnal24 main
Ob nesreči ali poškodbi, ki bi ju povzročila infrastruktura predora, bi odgovarjal izvajalec, pravijo na Darsu.
 

Katastrofa pod Mont Blancom

Mont Blanc. Najhujša nesreča v evropskih predorih se je marca 1999 zgodila pod Mont Blancom med Italijo in Avstrijo. Umrlo je 39 ljudi in zgorelo 23 tovornjakov ter deset avtomobilov, predor pa so vnovič odprli šele decembra 2001.

Tauern. Le dobra dva meseca pozneje je po naletu več avtomobilov in dveh tovornjakov zagorelo v avstrijskem predoru Tauern. Umrlo je 12 ljudi, še 49 jih je bilo ranjenih.

St. Gotthard. V švicarskem predoru sta se oktobra 2001 čelno zaletela dva tovornjaka, v požaru je bilo 12 mrtvih.

Če bi se v šentviškem predoru zaradi napake na infrastrukturi zgodila nesreča, bi bil praviloma odškodninsko odgovoren izvajalec SCT, so nam povedali pravniki. Strokovnjak za civilno pravo Rajko Pirnat s pravne fakultete pravi, da to, ali predor ima ali nima uporabnega dovoljenja, ne vpliva na odškodninsko odgovornost. " Odškodninska odgovornost se sicer ugotavlja za vsak primer posebej, ključni dejavnik pa je, ali je nekdo storil oziroma opustil kakšno dejanje in je to prispevalo k nesreči," je pojasnil Pirnat.

Tožbo na Dars
Tudi Tomaž Janežič, pravnik pri podjetju Poravnava, je dejal, da bi bil po njegovem mnenju v primeru nesreče zaradi padanja ometa ali infrastrukturnih težav v prvi vrsti odgovoren izvajalec, čeprav ni izključil delne krivde Darsa, naročnika projekta. "Posledično bi lahko bil odgovoren tudi Dars, če bi se ugotovilo, da predor ni bil primerno testiran. Odškodninsko tožbo bi sicer naslovili na Dars, nato pa bi jo oni posredovali naprej do izvajalcev," nam je povedal Janežič.

Preveč hiteli z odprtjem

Da petcentimetrski protipožarni omet v primeru hudega požara ne bi pomagal, trdi Peter Lipar s prometnotehniškega inštituta, ki nam je še povedal, da je veliko cest izpuščenih v promet brez tehničnega prevzema, a da je to označeno s posebno signalizacijo.

 
 

V primeru šentviškega predora dejstvo, ali je uporabno dovoljenje ali ga ni, ne vpliva na odškodninsko odgovornost.

Rajko Pirnat, pravna fakulteta

 
 " Največji problem je v tem, da so preveč hiteli z odprtjem. Bolje bi bilo, da bi počakali še en teden in pošteno naredili. Če bi imeli več časa, bi bil verjetno tudi nadzor gradnje boljši. Sicer pa pri tehničnem prevzemu ne plezajo po stropu in iščejo napake, ampak pregledajo dokumentacijo," pravi Lipar. Po njegovem mnenju predora ni treba zapreti za en mesec in sanirati. " Glede na gnečo, ki nas čaka, mislim, da je bolje, da delajo ponoči ali ob občasnih zaporah," je še dodal Lipar.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.