Ob nesreči ali poškodbi, ki bi ju povzročila infrastruktura predora, bi odgovarjal izvajalec, pravijo na Darsu.
Katastrofa pod Mont Blancom
|
Mont Blanc. Najhujša nesreča v evropskih predorih se je marca 1999 zgodila pod
Mont Blancom med Italijo in Avstrijo. Umrlo je 39 ljudi in zgorelo 23 tovornjakov ter deset
avtomobilov, predor pa so vnovič odprli šele decembra 2001.
Tauern. Le dobra dva meseca pozneje je po naletu več avtomobilov in dveh
tovornjakov zagorelo v avstrijskem predoru Tauern. Umrlo je 12 ljudi, še 49 jih je bilo ranjenih.
St. Gotthard. V švicarskem predoru sta se oktobra 2001 čelno zaletela dva tovornjaka, v požaru je bilo 12 mrtvih. |
Tožbo na Dars
Tudi Tomaž Janežič, pravnik pri podjetju Poravnava, je dejal, da bi bil po njegovem mnenju v primeru nesreče zaradi padanja ometa ali infrastrukturnih težav v prvi vrsti odgovoren izvajalec, čeprav ni izključil delne krivde Darsa, naročnika projekta. "Posledično bi lahko bil odgovoren tudi Dars, če bi se ugotovilo, da predor ni bil primerno testiran. Odškodninsko tožbo bi sicer naslovili na Dars, nato pa bi jo oni posredovali naprej do izvajalcev," nam je povedal Janežič.
Preveč hiteli z odprtjem
Da petcentimetrski protipožarni omet v primeru hudega požara ne bi pomagal, trdi Peter Lipar s prometnotehniškega inštituta, ki nam je še povedal, da je veliko cest izpuščenih v promet brez tehničnega prevzema, a da je to označeno s posebno signalizacijo.
V primeru šentviškega predora dejstvo, ali je uporabno dovoljenje ali ga
ni, ne vpliva na odškodninsko odgovornost.
Rajko Pirnat, pravna fakulteta |
|