Po pisanju Večernjega lista sta glavni tarči preiskave Ivan Medak, v HŽ odgovoren za zaščito, in
Drago Rogulja, vodja splitske izpostave HŽ za ekologijo. Medak, sicer znan po političnih zvezah,
naj bi se preko nadrejenih dogovoril za posel z novim dobavljiteljem protipožarnega sredstva.
Slednje je bilo na tračnice nanešeno nestrokovno, saj ne bi smelo priti v stik s tiri, poleg tega
pa preiskovalci sumijo, da ga delavci koncentrata sploh niso zmešali z vodo v razmerju 1:4, temveč
so ga nanašali v velikih količinah.
"Tekočina, s katero so polivali tirnice je najverjetnejši vzrok, zakaj je nagibni lak iztiril,“
je po zaključku preiskave izjavil tudi sodni izvedenec
Davor Svalina.
Dan žalovanja
|
Na Hrvaškem se bodo v ponedeljek spomnili šestih žrtev nesreče vlaka, zato so razglasili dan žalovanja. |
"Bilo je kot na ledu"
Strojevodja Ante Lojić je šel s praznim vlakom na pomoč žrtvam tragedije vlaka v kraju Rudine pri Kaštelu. "Nekje 500 metrov pred tragično nesrečo mi je začel vlak drseti nazaj, vožnje nikakor nisem mogel nadaljevati,“ pripoveduje Lojić. "Bilo je grozno. Povsem sem izgubil kontrolo nad vlakom. Drsel je kot na ledu. Tiri so bili politi z neko belo tekočino. Zavore so bile zagotovo brezhibne, ker sem vlak lahko ustavil takoj, ko sem prišel na območje, kjer ni bilo bele tekočine.“
Velike težave pri zaviranju je imelo na dan nesreče tudi delovno vozilo Hrvaških železnic, ki je hitelo na na prizorišče nesreče. Mimo iztirjenega vlaka je zdrvelo s polno hitrostjo in le srečnemu naključju gre pripisati dejstvo, da ni trčila v ljudi, ki so bili takrat na prizorišču.
Policija išče "črno skrinjico“
Med tem ko je sodni izvedenec končal s preiskavo, pa policija še naprej išče "črno skrinjico“ vlaka, ki jim bo odkrila, s kakšno hitrostjo je vozil strojevodja.
Prav tako iščejo dokaze o odgovornosti, saj namerava tožilstvo odgovorne osebe za tragedijo obtožiti, da so zakrivili nesrečo s smrtnim izidom.