Slovenija > Črna kronika
13 ogledov

Tekočina iz tirnic ustvarila drsalnico

V petkovi nesreči je umrlo šest ljudi, 55 pa je bilo ranjenih. Žurnal24 main
Za nesrečo vlaka pri Splitu je zelo verjetno kriva tekočina proti iskrenju. Spregovoril je strojevodja vlaka, ki so ga poslali na pomoč ponesrečencem. Tudi njegov vlak je na istem mesti izgubil kontrolo.

Po pisanju Večernjega lista sta glavni tarči preiskave Ivan Medak, v HŽ odgovoren za zaščito, in Drago Rogulja, vodja splitske izpostave HŽ za ekologijo. Medak, sicer znan po političnih zvezah, naj bi se preko nadrejenih dogovoril za posel z novim dobavljiteljem protipožarnega sredstva. Slednje je bilo na tračnice nanešeno nestrokovno, saj ne bi smelo priti v stik s tiri, poleg tega pa preiskovalci sumijo, da ga delavci koncentrata sploh niso zmešali z vodo v razmerju 1:4, temveč so ga nanašali v velikih količinah.

"Tekočina, s katero so polivali tirnice je najverjetnejši vzrok, zakaj je nagibni lak iztiril,“ je po zaključku preiskave izjavil tudi sodni izvedenec Davor Svalina.

 

Dan žalovanja

Na Hrvaškem se bodo v ponedeljek spomnili šestih žrtev nesreče vlaka, zato so razglasili dan žalovanja.

Na Hrvaških železnicah so potrdili, da so delavci usodnega dne zjutraj škropili predele med tirnicami in ob tirnicah. Niso pa povedali, za kakšno škropivo gre. Hrvaška televizija poroča, da gre za Tordon 22k. Namen tekočine je preprečevanje iskrenja in s tem možnost nastanka požara.

"Bilo je kot na ledu"
Strojevodja Ante Lojić je šel s praznim vlakom na pomoč žrtvam tragedije vlaka v kraju Rudine pri Kaštelu. "Nekje 500 metrov pred tragično nesrečo mi je začel vlak drseti nazaj, vožnje nikakor nisem mogel nadaljevati,“ pripoveduje Lojić. "Bilo je grozno. Povsem sem izgubil kontrolo nad vlakom. Drsel je kot na ledu. Tiri so bili politi z neko belo tekočino. Zavore so bile zagotovo brezhibne, ker sem vlak lahko ustavil takoj, ko sem prišel na območje, kjer ni bilo bele tekočine.“

Velike težave pri zaviranju je imelo na dan nesreče tudi delovno vozilo Hrvaških železnic, ki je hitelo na na prizorišče nesreče. Mimo iztirjenega vlaka je zdrvelo s polno hitrostjo in le srečnemu naključju gre pripisati dejstvo, da ni trčila v ljudi, ki so bili takrat na prizorišču.

Policija išče "črno skrinjico“
Med tem ko je sodni izvedenec končal s preiskavo, pa policija še naprej išče "črno skrinjico“ vlaka, ki jim bo odkrila, s kakšno hitrostjo je vozil strojevodja.

Prav tako iščejo dokaze o odgovornosti, saj namerava tožilstvo odgovorne osebe za tragedijo obtožiti, da so zakrivili nesrečo s smrtnim izidom.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.