Kot so sporočili koprski policisti, jih je v sredo popoldne s cestninske postaje Dane pri Sežani
poklical nadzornik avtoceste. Dva nadzornika, oba stara 34 let, sta ustavila bolgarski avtomobil,
ki je po avtocesti vozil brez vinjete. Ko je nadzornik hotel kaznovati voznika, so se vsi trije
člani bolgarske družine razjezili, pred njimi sta se morala uslužbenca Darsa zakleniti v avtomobil.
Tujci so razbijali po avtomobilu do prihoda policije. Za tri Bolgare, dva stara 41 let, eden pa 22,
so policisti napisali plačilne naloge za kršitev javnega reda, za odmetavanje smeti v naravi, kazen
in vinjeto pa jim je naložil še nadzornik.
Najpogostejše verbalno nasilje
Vodja cestninskih nadzornikov
Dean Polc je za zurnal24.si povedal, da je glede na število ustavljenih vozil in
število storilcev prekrškov odstotek nasilnih dejanj voznikov zanemarljiv.
"Ni pa zanemarljiv glede na odnos takšnih kršiteljev do naših nadzornikov. To pomeni, da so
vozniki kljub vsemu precej agresivni, tako da v takšnih primerih takoj pokličemo policijo, ki se
hitro odzove," razlaga Polc. Nadzorniki so po Polčevih besedah najbolj izpostavljeni
verbalnemu nasilju, prišlo pa je tudi že do fizičnega nasilja, a na srečo pri tem ni bilo hujših
telesnih poškodb.
Pooblastila nadzornikov vinjet
|
– slikovno snemanje vozila (registrska številka, pravilna uporaba vinjet) – izločanje vozil, ki so brez vinjet – ugotavljanje pravilne namestitve in uporabe vinjet – prepovedati vozniku nadaljnjo vožnjo z vozilom brez vinjete PREBERITE ŠE OSTALA
POOBLASTILA.
|
Darsovi cestninski nadzorniki sicer čakajo na nova vozila za nadzor uporabe vinjet in cestninjenja v prostem prometnem toku. Dars bo tako od podjetja Porsche Slovenija kupil 21 Volkswagnovih transporterjev, pogodbena vrednost z DDV pa znaša 888.130 evrov. Dobavitelj bo moral poleg določene kakovosti in dodatne opreme kombijev zagotoviti tudi šolanje predvidoma 90 ljudi. Kot je pisalo v pogojih javnega razpisa, bo dokončni prevzem kombiniranih vozil in opreme opravljen po preizkusu delovanja, dobavitelj pa bo moral osebje seznaniti s funkcionalnostmi vozila in pripraviti šolo varne vožnje. Po Polčevih besedah se z uporabo novih vozil sami postopki dela ne bodo spremenili, bodo pa zagotovili določeno večjo varnost nadzornikom in dokumentiranost posameznih postopkov. "Imeli smo primere, ko se je nekdo sam vrgel po tleh, si razbil del obraza in začel krvaveti. Želel je poklicati rešilce, nakar je opazil nadzorno kamero na cestninski postaji in zadevo takoj preklical," še dodaja Polc.