Slovenija > Črna kronika
10 ogledov

Za nesrečo najverjetneje kriv "človeški faktor"

Železniška nesreča na Bavarskem EPA
Uradno vzrok trčenja potniških vlakov na Bavarskem še ni znan, a verjetno ni šlo za tehnično napako.

Potem ko so nemški mediji najprej poročali, da se je število žrtev po včerajšnji hudi železniški nesreči na Bavarskem v Nemčiji povzpelo na enajst ljudi, bavarska policija zdaj sporoča, da število smrtnih žrtev ostaja deset ter dodaja, da nikogar več ne pogrešajo in da verjamejo, da število mrtvih ne bo več naraslo.

Trčila dva potniška vlaka

Nesreča se je zgodila v torek zjutraj v bližini kraja Bad Aibling kakih 60 kilometrov južno od Münchna, ko sta eden v drugega trčila potniška vlaka zasebne družbe Meridian. 

Železniška nesreča na Bavarskem | Avtor: EPA EPA

Izmed 150 potnikov, ki so bili na vlaku, jih je 11 umrlo, 89 pa jih je bilo poškodovanih, več med njimi huje. Umrla sta tudi oba strojevodja in dva sprevodnika. 

Preiskava še poteka

Zakaj sta se vlaka znašla na istem tiru enotirne železnice, uradno za zdaj še ni znano, a nemški mediji poročajo, da naj bi bil za nesrečo kriv "človeški faktor" in ne tehnična napaka. Bavarska policija je te informacije zavrnila kot špekulacije.

Natančen vzrok nesreče bo znan, ko bodo preiskovalci pregledali sistem za preprečevanje trčenja vlakov ter obe črni skrinjici. Tretje črne skrinjice v razbitinah še niso našli. 

Železniška nesreča na Bavarskem | Avtor: EPA EPA

Nemški minister za promet Alexander Dobrint je povedal, da vlaka, ki sta se znašla istočasno na istem tiru nista imela dovolj časa, da bi se ustavila in preprečila trčenje: "Ugotoviti moramo, ali je šlo za tehnično napako ali človeški faktor."

Sistem za avtomatično ustavljanje se ni sprožil

Pojasnil je, da je bila proga opremljena s sistemom za avtomatično ustavljanje, da bi preprečili morebitna trčenja, a ni jasno, zakaj ni deloval. 

Železniška nesreča na Bavarskem | Avtor: EPA EPA
Nesreča se je zgodila na težko dostopnem kraju, saj eno stran železnice obdaja gozd, na drugi strani pa je reka, zato je bilo reševanje poškodovanih, v katerega je bilo vključenega okoli 700 ljudi, za reševalce izredno težko. 

Razbitine šele začeli odstranjevati

Odstranjevanja razbitin, ki jih bodo premaknili z velikimi žerjavi, se bodo lotili šele danes, trajalo pa naj bi več dni, zato bo proga še zaprta. 

Gre za eno najhujših železniških nesreč v zgodovini Nemčije. Leta 2011 je v trčenju potniškega in tovornega vlaka v bližini Magdeburga v zvezni deželi Sacksen Anhalt umrlo 11 ljudi, 23 jih je bilo ranjenih.

Najhujša železniška nesreča v Nemčiji se je zgodila leta 1998 v nesreči vlaka ICE v mestu Eschede, takrat je umrlo 101 ljudi, več kot 80 pa jih je bilo poškodovanih.

Železniška nesreča na Bavarskem | Avtor: EPA EPA

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.