Slovenija
21 ogledov

Dobra blagovna znamka

Unescova svetovna dediščina je blagovna znamka, ki v Škocjanske jame privablja z Žurnal24 main
Škocjanske jame. Unescova dediščina veča ugled in prepoznavnost Slovenije.

Če se ne bomo primerno vedli, lahko Škocjanske jame izbrišejo z Unescovega seznama, to pa bi vrglo zelo slabo luč na našo državo.
Tomaž Zorman, Park Škocjanske jame
“Vpisanost na Unescov seznam v prvi vrsti prinaša velik ugled Sloveniji in veča njeno prepoznavnost. Če imaš svetovno dediščino, pomeni, da si nekaj spoznal za vrednoto in se hkrati obvezal, da boš zanjo skrbel. Pomeni pa tudi, da je na tem koncu sveta nekaj tako pomembnega, da se to izplača videti,” pravi Tomaž Zorman, vodja naravovarstvene in nadzorne službe v Parku Škocjanske jame in eden izmed tistih, ki glasno opozarjajo na ogrožajoče načrtovane posege v prostor.

Kot pravi, obiskovalci Škocjanskih jam, ki jih je okoli sto tisoč na leto, vedo, kam so prišli in zakaj. Kot Unescova svetovna dediščina so Škocjanske jame namreč postavljene ob bok Velikemu kanjonu, Velikemu koralnemu grebenu, Galapagosu, Mount Everestu … Poleg tega so na seznamu mednarodno pomembnih mokrišč in v svetovnem programu biosfernih območij. Območij, ki imajo vse te tri odlike, je na svetu le 19.

Tujih obiskovalcev je kar 70 odstotkov, izstopajo Japonci. “To marsikaj pove o odnosu Slovencev do Unescove dediščine. Z anketo smo tudi ugotovili, da je med obiskovalci ogromno visoko izobraženih,” še pravi Zorman. Škocjanske jame privlačijo filmske ekipe, bivši romunski predsednik, po poklicu biolog, pa je zaradi njih prekršil celo protokol, ki je predvideval obisk Postojnske jame.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.