Slovenija
594 ogledov

Dostavlja lahko vsak po svoje

(Foto: Benjamin Kovač) Žurnal24 main
Hrana na dom. Včasih jo dostavijo tudi po treh urah. Nekateri vam mrzlo hrano podarijo. Reklamacija obljub. Zakonodaja področja dostave hrane natančneje ne ureja. Reklamiramo lahko le obljube.

"Ali obstajajo kakšna pravila, v kolikšnem času mora biti naročena hrana dostavljena na dom?" je zanimalo bralko (ime je znano uredništvu). Pred kratkim je v eni od ljubljanskih picerij naročila kosilo, ki ji ga niso dostavili. Kmalu zatem je v drugi restavraciji naročila pico, ki so jo prinesli čez slabi dve uri. "To je preveč, saj se hrana ohladi in ni več okusna," je ogorčena. Dostavljalec ji je zaupal, da hrano včasih dostavi šele po treh urah od naročila.

Velja le, kar obljubljajo
"Glede dostave hrane veljajo pravila, ki jih oglašuje oziroma postavi posamezen ponudnik, zakonodaja namreč tega področja natančneje ne ureja," so pojasnili za Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS). Če ponudnik obljublja, da bo hrano dostavil v določenem roku, mora to po njihovih besedah tudi izvršiti, v nasprotnem primeru ima potrošnik pravico do reklamacije. "Enako velja, če ponudnik oglašuje, da bo dostavil še vročo pico," so razložili. Če tega ne izpolni, je potrošnik prav tako upravičen do reklamacije.

Obljube dostavljalcev hrane
Po pregledu spletnih strani ugotavljamo, da je le malo konkretnih obljub, ki bi jih lahko naročnik reklamiral.

Picerija Dobra vila: "Picerija Dobra vila vam hitro, s skuterji, dostavi pice, zrezke in druge specialitete."

Restavracija B2: "Najhitrejša pica na Viču."

Pr'Novak: "Edini v Sloveniji. Cene hrane so po enakih cenah kot v gostilni!"

Dostava hrane: "100% garancija! V primeru zamude vam hrano dostavimo brezplačno!"

Po ocenah ZPS je reklamacija upravičena tudi v primeru, da hrano že plačate, šele potem pa ugotovite, da je hladna. "Reklamacija je še vedno upravičena, če seveda od dostave na domu do zaužitja ni minilo preveč časa," so dodali.

"Če zamudimo, podarimo"
V praksi smo preverili, kaj obljubljajo naključno izbrani ponudniki dostave hrane. "Če zamudimo, vam hrano dostavimo brezplačno," se glasi ena od obljub celjske dostave hrane podjetja Tibok. "Ob naročilu vam povemo predvideni čas našega prihoda; če ta čas presežemo, dobite hrano zastonj," je pojasnil tamkajšnji zaposleni.

Tudi v Gostilni pri Jovotu napovejo približen čas prihoda in kot pravijo, je ta napoved precej točna. Ko smo jih vprašali, kaj naredijo v primeru velike zamude in mrzle hrane, so obljubili, da nam bodo naše naročilo pripravili še enkrat in ga dostavili. Še samozavestnejši so bili glede časa dostave v piceriji Dobra vila, kjer so nam zagotovili točen čas prihoda. "Morate pa vzeti v zakup, da so ceste nepredvidljive, da lahko nastanejo kakšni zastoji ali nesreče," so pojasnili.

Pice ni še nihče vrnil
"Če imamo veliko gnečo, vas na to opozorimo, vi pa se odločite, ali boste kljub temu naročili hrano," pojasnjujejo v Halo Vučko. "Če bi vam obljubili pico čez eno uro, prišli pa čez dve uri, bi jo seveda imeli pravico zavrniti," pravijo in dodajajo, da se to pri njih še ni zgodilo.

Ob naročilu vam napovemo čas prihoda. Če se čaka dlje, vas prej obvestimo.
Halo Katra

Točnega zagotovila nam niso dali v Halo Pinki: "Lahko vam rečem, da bo prišla hrana čez eno uro, potem pa pride sto naročil in boste hrano dobili šele čez dve uri." Po njihovih besedah je težko predvideti točen čas dostave za toliko vnaprej, saj je odvisen tudi od prometa in števila naročil. Mrzlo pico po njihovih besedah lahko zavrnete; če zamudijo, pa je ne podarijo.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.