Avtobusni prevozniki bodo 26. marca z mimovozom avtobusov v Ljubljani izrazili svoje ogorčenje nad neuspešnostjo reševanja problematike v javnem potniškem prometu.
Kot so zapisali v sporočilu za javnost, ministrstvo za promet kljub štirimesečnim pogovorom o
možnih ukrepih za rešitev slabega položaja javnega cestnega potniškega prometa v Sloveniji ni našlo
ustreznih rešitev.
"Pobuda Sekcije za potniški promet v linijskem in prostem cestnem prevozu v sklopu GZS –
Združenja za promet o znižanju prodajnih cen vozovnic v avtobusnem prometu tako še vedno ostaja le
na papirju," so zapisali v sekciji
za javni potniški promet v linijskem in prostem cestnem prometu.
Najprej mimovoz, nato protest?
Katere ukrepe pričakujejo avtoprevozniki? |
|
→dvig zneska normirane stroškovne cene za 0,16 €/km (iz 1,64 €/km na 1,80 €/km). →dvig zneska nadomestila za 0,16 €/km (iz 0,271 €/km na 0,431 €/km). |
Stanje v avtobusnem javnem prometu
Po podatkih avtobusnih prevoznikov se že od leta 1995 javni potniški promet zmanjšuje v povprečju za 10 odstotkov na leto (v 12 letih se je število potnikov zmanjšalo za trikrat – s 121 milijonov na 37 milijonov potnikov). Poleg tega v Avstriji stroški prevoza z javnim prevozom predstavljajo le tri odstotke povprečne plače zaposlenega, v Sloveniji pa mora uporabnik javnemu avtobusnemu prevozu nameniti kar 10 odstotkov svoje povprečne plače. Cena goriva (običajen strošek, ki ga upošteva povprečen Slovenec, ki se vozi v službo z osebnim avtomobilom) pa je bistveno nižja od cene mesečne vozovnice v javnem cestnem potniškem prometu.