Slovenija
142 ogledov

Drugače je, ko škatlo narišejo sami

Monika Kos Zaplotnik Osebni arhiv
Monika Kos Zaplotnik je učiteljica matematike in tehnike na Osnovni šoli Orehek Kranj. Pri pouku uporablja interaktivno tablo za učitelje.

Kako interaktivno tablo uporabljate pri pouku?
Pri matematiki ali tehniki gre za to, da si učenec lažje predstavlja stvari: narišeš neko sliko, nato pa po želji večkrat predvajaš potek risanja.

Pri običajni tabli moraš vsakokrat narisati znova. Vse je bolj barvito, predvsem pa se večkrat uporablja splet. Največja prednost je, da vse, kar si naredil, lahko shraniš in isti primer uporabiš kasneje. Pri običajni tabli zbrišeš tako rekoč za vedno.

Kako to, da takšno opremo v učilnici imate?
Veliko je odvisno od ravnatelja. Učitelj lahko predlaga, kaj se mu zdi uporabno; odvisno je tudi od tega, kako prednosti predstavi ravnatelju. Od njega pa je odvisno, ali se za zadevo odloči ali ne.

Kako pa izveste za tovrstne tehnologije? Je to odvisno od posameznika ali vas podjetja kaj “novačijo”?
Niti ne. Jaz sem šla na primer na izobraževanje za učitelje matematike, kjer smo imeli na eni od delavnic tudi interaktivno tablo. Potem pa je odvisno, ali ti je všeč ali ne.

Nekateri starejši učitelji niso navdušeni nad tem – čeprav to ni pravilo –, kajti že predhodno je treba imeti nekaj osnov računalništva, da takšna stvar sploh vzbudi zanimanje.

Jo večkrat uporabljate pri matematiki ali tehniki?
Pri matematiki precej manj. Za moje pojme so pri matematiki še vedno ključni zvezek, svinčnik in vaja.

Torej ne tablični računalnik ali kaj drugega?
Ne, za zdaj ostajamo pri tem. Je pa res, da gredo stvari tako hitro naprej, da sem prepričana, da bomo kmalu vsi pristali samo še na “tablicah”.

Tega sicer ne zagovarjam, a ko opazujem otroke, vidim, da bo treba vsak korak sprejeti. Danes namreč že dveletni otroci razumejo zaslone na dotik. Je pa lahko v mojem primeru interaktivna tabla dober motivator: na primer kako uro po kontrolni nalogi.

Kaj pa domače naloge, jih pišejo v zvezke?
Načeloma v zvezek, s pomočjo računalnika pripravljajo bolj seminarske naloge. Toda spet – v šestem in sedmem razredu delamo raziskovalno nalogo, za katero zahtevam, da je napisana na roke.

Zgodi se namreč, da se zaradi računalniških programov, ki sami popravljajo na primer črkovanje ali slovnico, izgublja razumevanje besedila in slabša pravopis. Izgubljata se tudi otroško ustvarjanje in videz – drugače je namreč, če škatlo narišejo prostoročno, kot pa če jo poiščejo na spletu in sliko prilepijo v dokument.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.