Slovenija
24 ogledov

Drugi tir za 700 milijonov

slovenija 02.04.13, Samo Omerzel, kandidat za ministra za infrastrukturo in pros Anže Petkovšek
Stroški. Čeprav so jih ocenjevali na že 1,4 milijarde evrov, država zagotavlja, da bo za drugi železniški tir na progi Koper - Divača zapravila pol manj.

Projekt gradnje drugega tira železniške povezave med Koprom in Divačo gre naprej,” poudarjajo na ministrstvu za infrastrukturo in prostor (MzIP), kjer obljubljajo, da stroški investicije ne bodo presegli 700 milijonov evrov, čeprav so se ocene teh v zadnjih letih dvignile na 1,4 milijarde evrov.

"Naredili smo revizijo podobnih projektov pri nas in v svetu, pregledali stroške in pri tem upoštevali lego Luke Koper. Glede na to, da ima Slovenija strateško lego, je treba transportne tokove izkoristiti, sicer bodo šli drugam," pravi minister Samo Omerzel in dodaja: "Kljub temu je 1,4 milijarde evrov zame nesprejemljiva ocena stroškov in po vseh informacijah lahko drugi tir zgradimo za pol cene. Pospešili bomo postopke za pridobitev gradbenega dovoljenja, naredili mednarodno recenzijo celotnega projekta, potem pa zagotovili vire 
financiranja."

Možna povezava s SŽ

Ministrstvo pričakuje, da bo večino denarja za projekt dobilo iz bruseljske blagajne, ena od možnosti je tudi javno-zasebno partnerstvo s Slovenskimi železnicami (SŽ). "Ne glede na izbiro vira financiranja si bomo prizadevali, da strateško povežemo Luko Koper in SŽ; drugi tir je namreč ključnega pomena predvsem za naše pristanišče," še pravi Omerzel.

Ceno bodo znižali s preprostejšimi tehničnimi rešitvami, pravijo in poudarjajo, da so bila gradbena dela doslej predimenzionirana. Slovenija je za pripravo projekta za zdaj porabila 39,8 milijona evrov     

Komentarjev 3
  • mirko 22:13 18.oktober 2013.

    Nobeden hudič v tej državi pa ne naredi študijo o ekonomski upravičenosti izgradnje te infrastrukture. Tudi, če bi bila investicija pol cenejša od prvotno predvidene, se mora ekonomska upravičenost argumentirat z številkami. Ali so današnje razpoložljive kapacitete železniškega transporta resnično ...prikaži več 100% izkoriščene-zasedene ? In kaj bo to v prihodnosti, če se bo gospodarstvo še naprej krčilo v državi ? Kakšna bo doba amortizacije vloženih sredstev ? Se bo zopet skakalo v vodo na glavo in pri tem sploh ne vemo kako globoka je ? Bo to še en TEŠ 6 ? Ali lobiji, ki bi mastno zaslužili pri tej gradnji, že lobirajo-podkupujejo politike, ki o tem odločajo ? Ali bo to še en projekt pretakanja davkoplačevalskega denarja v privat žepe ?Če domača stroka ne zna in ni sposobna opravit neodvisno študijo o ekonomski upravičenosti, naj to za naš naredijo Nemci.

  • Lavdan 15:15 18.oktober 2013.

    Še en TEŠ. Tisti ki to zagotavljajo naj garantirajo s svojim premoženjem in svobodo. V 1,4 mrd so všteta tudi svetovanja, pa so jih sedaj odstranili.

  • dragec 12:44 18.oktober 2013.

    In vi tej "državi" verjamete??? kaj pa naše izkušnje iz preteklosti????