Slovenija
2683 ogledov

Dvesto zaposlenih skrbi, da bodo ostali brez dela

Magna Steyr Gradec Epa
Zagon Magninega obrata v Hočah se še naprej odmika.

Zagon proizvodnje v novo zgrajeni Magnini lakirnici v Hočah, ki naj bi se po prvotnih načrtih začel prihodnji teden s poskusno proizvodnjo, se odmika. Pravnomočnost okoljevarstvenega dovoljenja, ki ga Magna za to potrebuje, a ga izpodbija nevladna organizacija Rovo, je namreč še naprej v zraku.

Ministrstvo za okolje in prostor je izdalo odločbo, s katero je pritožbo novomeške nevladne organizacije Rovo zoper okoljevarstveno dovoljenje zavrnilo. Ministrstvo je z njo zavrnilo tudi zahtevo organizacije Rovo za izrek ničnosti okoljevarstvenega dovoljenja, so sporočili z ministrstva.

Dovoljenje mora biti pravnomočno

"S to odločitvijo je dovoljenje dokončno, ne pa pravnomočno," so izpostavili na ministrstvu in dodali, da Magna Steyr po določbah zakona o varstvu okolja lahko začne obratovati šele po njegovi pravnomočnosti. To se sicer zgodi v roku 30 dni od vročitve odločbe ministrstva, a le, če nobena od strank v tem roku ne vloži tožbe na upravno sodišče.

A to se bo po napovedih predstavnika okoljske organizacije Rovo Gorazda Marinčka zgodilo, saj je to napovedoval že vnaprej. Kot je v četrtek povedal, pri tem vztraja zato, ker je zakonodajo treba spoštovati, torej tudi zakon o vodah, ki prepoveduje gradnjo takih objektov na vodovarstvenih območjih.

magna V stiski Slovenija "Nekdo na drugi strani Slovenije se igra na naš račun"

magna | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Marinček je pred časom predlagal, naj država, če meni, da slednje v tem primeru ni potrebno, dopolni poseben zakon o Magni. Čeprav nekateri trdijo, da se zakonov ne da spreminjati tako hitro, je Marinček ocenil, da bi vlada in DZ to lahko storila v roku enega meseca.

"Zakon je povozil več drugih"

"Če bi spremenili člen o posebnem zakonu o Magni tako, da bi zapisali, da lahko investitor ne glede na zakon o vodah gradi na razvojnem območju, bi to zagato rešili," je danes pojasnil. Ta zakon je po njegovih besedah "povozil" že nekaj drugih zakonov, naj to naredi še za zakon o vodah in investicija se bo lahko odvila v skladu z zakonodajo.

Ker je vodja poslanske skupine SMC Igor Zorčič v četrtek napovedal, da bodo o Magni govorili z gospodarskim ministrom Zdravkom Počivalškom in okoljskim ministrom Juretom Lebnom, ki sta iz kvote SMC, ga je Marinček pozval, naj na srečanje povabijo še njega. Na njem bi jima še enkrat razložil, kako lahko zakonito rešijo nastalo situacijo, je navedel.

Ministrstvo poudarja, da Magna za obratovanje potrebuje pravnomočno okoljevarstveno dovoljenje, Marinček pa je predlagal, naj izda začasno dovoljenje na podlagi izdanega okoljevarstvenega dovoljenja, s čimer bi Magna po njegovem lahko obratovala dvakrat po pol leta, ne glede na morebitno tožbo na upravnem sodišču. S tem bi lahko rešili tudi negotovost trenutno okoli 200 zaposlenih, ki jih skrbi, da bodo ostali brez dela.

Pogoji za pričetek proizvodnje še niso izpolnjeni

Da je odločitev okoljskega ministrstva pomemben mejnik v upravnih postopkih za odprtje in zagon proizvodnje v tovarni, pa je danes za povedal hoški župan Marko Soršak, a je hkrati dodal, da pogoji za pričetek proizvodnje še niso izpolnjeni.

Magna Steyr Gradec Iščejo delavce Slovenija Toliko boste zaslužili, če dobite službo v Magni

magna | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Kot je povedal, si v občini Hoče-Slivnica prizadevajo, da bi so začetka poslovanja prišlo čim prej, kar bo odprlo tudi vrata za nadaljevanje te največje začetne oz. greenfield investicije v državi, ki ima ambicijo postaviti sodobno tovarno za proizvodnjo celotnih avtomobilov.

"Za doseganje tega cilja ter v skladu s sklepi občinskega sveta, zato znova vabim k dialogu, tako vlado, kot nevladno organizacijo Rovo, v njem pa so pripravljeni konstruktivno sodelovati tudi predstavniki občine," je dodal Soršak.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 9
  • ode 09:28 10.februar 2019.

    Spet slika montažne linije, ki je v Mariboru (nikoli) ne bo. Gnili mediji: pokažite že enkrat lakirnico od znotraj v polnem pogonu, karšna naj bi bila v Mariboru. https://www.google.si/search?q=car+painting+line&tbm=isch&tbs=rimg:Ce3IfRB13VzzIjjAKmWlYroB5TkcgSvkuNre-K9xvP1x6p4FdC-Gcv6blcNiVTx12_1ugPTqggjN3RsihIa6hZI-5UioSCcAqZaViugHlEQEGt-efqTf6KhIJORyBK-S42t4Rrs7oDIXSm0cqEgn4r3G8_1XHqnhE5f74_1JxHCxioSCQV0L4Zy_1puVEagfr5Da27SMKhIJw2JVPHXb-6ARwGHmje5tL9UqEgk9OqCCM3dGyBGZgD5_1lZwq0CoSCaEhrqFkj7lSE

  • Spark 15:14 09.februar 2019.

    Kot vse kaže bi bilo pametneje, da bi vlada podkupnino, ali po moderno spodbudo, ki je znašala 18,61 mil. €, nakazala občini.

  • maresem 15:11 09.februar 2019.

    Pa kaj ta dihur debeli še vedno smradi in uničuje slovenske delavce, družine...?

Sorodne novice