Slovenija
57 ogledov

E-vratar namesto vratarja

Nemški kupci že nekaj časa lahko namesto plačilne kartice plačujejo s prstnim od Žurnal24 main
Na Institutu Jožef Štefan razvili elektronski turistični vodič e-Turist in sistem e-Vratar.

Na Institutu Jožef Stefan (IJS) so v okviru mednarodne multikonference Informacijska družba 2013 predstavili več rešitev, ki so jih v sodelovanju s partnerji razvili raziskovalci Odseka za inteligentne sisteme na IJS.

Odpiranje vrat s prstnim odtisom

Inteligentni sistem e-Vratar nudi podobne funkcije kot človeški vratar: stanovalcem odklepa vrata preko prstnega odtisa, RFID-kartice ali mobilnika, komunicira v naravnem jeziku, se prilagaja potrebam stanovalcev, sprejema ukaze na daljavo preko telefona.

Poleg tega skrbi za varnost - vklopi in izklopi alarmni sistem, zaklepa vrata, zazna poskus vdora in prisotnost vlomilca v prostoru, obvešča stanovalce o nenavadnih in pomembnih dogodkih. Pri tem si pomaga z napredno video analizo v realnem času. Uporabnikom je na voljo kot aplikacija za tablice z operacijskim sistemom Android.

Raziskovalci Odseka za inteligentne sisteme na IJS so omenjeni sistem razvili v sodelovanju z razvojnim centrom Intech-les ter podjetjema Kovinoplastika Lož in Elgoline. Projekt je bil sofinanciran s strani Evropskega sklada za regionalni razvoj v okviru operativnega programa krepitve regionalnih razvojnih potencialov. Več informacij je na voljo na spletnih straneh E-vratar in Intechles.si.

Pripomoček za načrtovanje poti

Rešitev e-Turist pa je inteligentna storitev za načrtovanje poti v Sloveniji. Kot pove že njeno ime, je namenjena turistom, in sicer kot priročen pripomoček za hitro oblikovanje urnika ogleda znamenitosti oziroma drugih točk v izbranem kraju.

Aplikacija uporabniku prilagojen načrt poti sestavi na podlagi osnovnih informacij, ki jih vnese uporabnik, med drugim glede namena obiska ter začetka in dolžine obiska. Načrt poti je prikazan na spletnem zemljevidu, pri čemer je uporabniku na voljo tudi tekstovni oziroma govorni opis točk na poti.

Turist lahko vsako točko tudi oceni ali komentira, kar nato sistem upošteva pri predlaganju načrtov poti naslednjim uporabnikom. Turistični delavci pa imajo po drugi strani na voljo administrativni vmesnik, preko katerega lahko vnašajo znamenitosti, odpiralne čase, cenike, opise in druge informacije o točkah na svojem območju.

Kot je danes v okviru predstavitve na multikonferenci pojasnil Mitja Luštrek z IJS, je aplikacija na voljo v različicah za splet ter mobilne operacijske sisteme Ios, Android, Windows Phone in Blackberry. Več informacij je na voljo na spletnem naslovu E-turist.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.