Slovenija
25 ogledov

"Edini hodijo na izlete"

"Število križarjenj v času gospodarske krize ni upadlo, pač pa ta dejavnost v sv Žurnal24 main
Križarke. Za turistične ponudnike velik potencial. Leta 2011 za najmanj sto odstotkov gostov več.

Primorska. “Gosti s križark so v tem delu Slovenije praktično edini, ki hodijo na izlete. Naj za primerjavo povem, da imam agencijo na glavni portoroški promenadi, pa sem letos iz Portoroža peljal na izlet še ne 500 ljudi,” je povedal Janez Maček, direktor agencije Atlas Express, ki organizira izlete za goste s križark.

32 odstotkov vseh Američanov, ki gredo na dopust, gre na križarjenje.

Kot je dejal, se zanje odloči od 20 do 30 odstotkov gostov, kar pri letošnjih 55 ladjah in 40 tisoč potnikih pomeni več kot osem tisoč gostov, predvsem Američanov. Prihodnje leto v Kopru pričakujejo že sto tisoč potnikov.

Juri: Previsoka cena
Ministrico smo prosili za pojasnilo, a so nam z ministrstva sporočili, da to ni predvideno. Je pa v ministričin bran stopil poslanec in strankarski kolega Franco Juri, ki meni, da imamo od teh gostov in “nekakovostnega turizma” premalo prihodkov glede na ceno umazanega morja, ki jo moramo za to plačati.

Hit je kolesarjenje
Izjavo ministrice za gospodarstvo Darje Radić o “dvoreznosti križark” in njenih negativnih učinkih, ki v krogih turističnega gospodarstva dviga precej prahu, je Maček ocenil kot neustrezno. “Koliko bomo imeli od gostov, je odvisno od tega, koliko jim bomo ponudili. Vozimo jih v Postojno, Ljubljano, na Bled in v istrske kraje z zaledjem. Pravi hit je kolesarjenje po Parenzani (Porečanka). Veliko jih gre v koprski pokrajinski muzej, nekaj tudi po trgovinah, čeprav so tu v glavnem zaradi kulturnega turizma,” je pojasnil. Prihodek prinesejo tudi pristanišču.

Ministrica je morda mislila na okoljski vidik, vendar pa v Sloveniji gostov s križark ne smemo odklanjati,” meni Marjan Batagelj, direktor Turizma Kras, ki v prihodnje želi ta potencial bistveno bolj izkoristiti. “V Postojnsko jamo želim pripeljali 20 tisoč gostov s križark in marketing izvajati že na ladjah,” je dejal. Letos jih je prek agencije prišlo 1.400. V Lipici število ocenjujejo na tri tisoč, kar je za 30 odstotkov več kot lani, saj so okrepili sodelovanje z agencijami.

 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.