Evropska komisija bo na Sodišču Evropskih skupnosti zaradi neizpolnjenega prenosa direktive v
nacionalni pravni red tožila Slovenijo in še osem drugih držav, ki so: Avstrija, Belgija (samo v
zvezi z bruseljsko regijo), Grčija, Finska, Francija, Irska, Luksemburg ter Velika Britanija. Rok
za prenos direktive o odgovornosti za škodo, povzročeno okolju, je bil 30. april 2007. Evropski
komisar za okolje
Stavros Dimas je dejal:
"Več kot leto po izteku roka je skrajni čas, da bi teh devet držav članic preneslo direktivo v
nacionalno zakonodajo."
Direktivo Evropska komisija smatra za eno izmed najpomembnejših, saj skrbi za okoljsko
odgovornost. Deluje po načelu "onesnaževalec plača", kar pomeni, da so fizične in pravne osebe, ki
izvajajo okolju škodljive dejavnosti, odgovorne za nastalo škodo. S tem naj bi preprečili in
odpravili okoljsko škodo, med katero se šteje škoda povzročena zaščitenim vrstam in naravnim
habitatom, vodam ali tlom.
Slovensko ministrstvo za okolje in prostor je s tem seznanjeno. Pojasnili so, da je prenos
zahtev te direktive vključen v novelo zakona o varstvu okolja, katerega drugo obravnavo po
skrajšanem postopku naj bi državni zbor opravil 27. junija. Zamudo pa so opravičili tako, da so
dejali, da je zaradi
"izjemne kompleksnosti in zahtevnosti same direktive priprava besedila zakona zahtevala več
časa".
Želežniški sveženj
Slovenija in 24 drugih držav pa bodo od komisije prejele tudi prvi uradni opomin zaradi
neizvajanja zakonodajnega paketa prvega železniškega svežnja. Rok za izvedbo tega je bil že
30.marec 2003. Ta paket je po besedah komisarja za promet
Antonia Tajanija ključnega pomena za ustvarjanje konkurence v evropskih
železniških trgih ter tudi za večjo konkurenčnost železnic v odnosu do drugih načinov prevoza.
Ministrstvo za promet je bilo o opominu neuradno obveščeno danes, zagotovili pa so, da bodo
upoštevali vse pripombe Evropske komisije, ki so okvirno navedene že v njihovem sporočilu za
javnost.
24
ogledov
Evropska komisija toži Slovenijo
Tožba bo vložena zato, ker v zakonodajo ni vključila direktive o odgovornosti za okoljsko škodo. Izdali bodo tudi prvi uradni opomin v povezavi s prvim železniškim svežnjem.