Slovenija
21 ogledov

"Evtanazije ne bi smeli izkoriščati za reševanje konfliktov"

Evtanazija Profimedias
Primer domnevne evtanazije poleg vprašanja paliativne nege in evtanazije odpira vprašanje odnosa med zdravnikom in pacientom. O odnosih smo se pogovarjali s kranjskim zastopnikom pacientovih pravic Avgustom Rebičem.

Zdravnik naj bi nastavil infuzijo kalija, ki ni bila potrebna, in se o tem ni posvetoval z bolnikom in svojci. Kaj nam takšno ravnanje zdravnika pove o odnosu med zdravnikom in pacientom?
Zdi se mi, da on ne bi smel pri takšnih občutljivih zadev, kot je umiranje ali evtanazija, ne bi smel izkoriščati za reševanje konfliktov med sodelavci, kot je to on pojasnil. Mislim, da ni ubral prave poti.

Takšna situacija zagotovo ni lahka tudi za sorodnike pokojnega ...
Ena izmed temeljnih pravic pacienta je tudi pravica do obveščenosti in seznanitve. Če njihov sorodnik ni bil pri zavesti, imajo tudi oni pravico, da kontaktirajo z zdravnikom. Tukaj najverjetneje res ni šlo za ustrezno ravnanje zdravnika in bi najverjetneje lahko sprožili tudi postopke.

V skladu z zakonom s pacientovimi pravicami, bi lahko dali pritožbo zaradi neustreznega ravnanja zdravniškega osebja. Nato se skliče prva obravnava, kjer se ugotavlja, ali je prišlo do tega ali ne. Odškodnino bi težko zahtevali, opravičilo pa. Možni so tudi postopki prek zdravniške zbornice, a ti postopki so bolj usmerjeni v strokovno pravilno ravnanje.

V bolnišnici naj bi bili po navajanju zdravnika odnosi za delo zelo problematični. Kako se to prenaša na paciente?
Vsaka taka stiska se prenaša tudi na paciente. Tudi če pogledamo primere iz ljubljanske urgence, kjer se drenjajo po hodnikih in zdravniki nimajo dovolj prostora, da bi kam dali paciente. To se zagotovo prenaša, tako kot doma, če nimaš dovolj prostora za bivanje in si utesnjen.

So tudi sicer odnosi med zdravniki in pacienti problem, s katerim se pacienti pogosto obračajo na vas?
Pri svojem delu največkrat opažam, da je premalo časa odmerjeno posvetovanju – ampak ne v latinskem jeziku – da se na razumljiv način pove diagnozo, kako bodo zdravili in kakšne so možnosti za ozdravitev. To gre prehitro in zato so pacienti tudi zmedeni in nezadovoljni s postopki. Ko pridejo do mene, skušam to v dialogu rešiti, pokličem zdravnika in se skupaj usedemo in takrat stvari detajlno pojasnijo. V 90 odstotkih pogovor zadostuje, dialog manjka.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.