Slovenija
0 ogledov

Facebook je lahko volilno orodje

V času predvolilnih kampanj se poveča tako imenovana kraja identitet. Nasprotnik Žurnal24 main
Za nabiranje volilnih glasov novodobni politiki iščejo nove možnosti tudi na spletu. Virtualna prijateljstva v socialnem medmrežju so tako postala pomembno sredstvo za politično propagando.

Pobudo je prevzela ženska. Katarina Kresal LDS je trenutno najdejavnejša političarka na Facebooku, svoje privržence, ima jih skoraj tisoč štiristo, je že dvakrat povabila na zasebni pogovor o aktualnih temah, prek Facebooka je povabila na snemanje predvolilnega spota, ki ga je tudi premierno objavila na Facebooku.

Prvi je bil predsednik Türk
Predsednik Danilo Türk je bil prvi slovenski politik, ki je stavil na potencial Facebooka in ga vključil v svojo predvolilno kampanjo.
Ker so bili drugi kandidati v tej smeri precej manj dejavni, se med predsedniško kampanjo tekma za prijatelje na Facebooku ni razvila. Bodo štiri leta pozneje kandidati politični potencial Facebooka bolje izkoristili?


© Žurnal24

Facebook odkril SDS
Tri četrtine slovenskih uporabnikov Facebooka je mlajših od 30 let, hkrati pa je najhitreje rastoča kategorija starejših od 25 let.
Politični potencial Facebooka so zaznali v štabu SDS. Na začetku avgusta so svoje profile dobili Dragutin Mate , Dimitrij Rupel , Gregor Virant , Zofija Mazej Kukovič , Vasko Simoniti , Iztok Jarc , Milan Zver in Andrej Vizjak . Po številu privržencev vodi ministrica za zdravstvo, ima 88 prijateljev. Sicer pa razen dolgih življenjepisov in uradnih fotografij med njihovimi profili ni najti veliko zelo osebnega, zanimivega ali zabavnega.

Janša je samo lažen
Čeprav smo na Facebooku našli pet Janezov Janš, pa naj bi bili vsi lažni, kajti Janez Janša svojega profila nima. Prav tako na Facebooku ne najdemo Urške Bačovnik . Janšev tekmec Borut Pahor ima na Facebooku 300 prijateljev. Precej dejaven je tudi Zmago Jelinič , ki ima 807 privržencev.

Na Facebooku 80 milijonov ljudi

  • Profil lahko odpre vsak, ki ima elektronski naslov. Na njem so uporabnikovi osnovni podatki in po navadi tudi fotografija.
  • Na strani je okence Friends, kjer uporabnik dodaja prijatelje, ki so tudi ustvarili svoj profil.
  • Namen je ohranjati stike, objavljati fotografije, slediti pomembnim dogodkom.
  • Facebook se od drugih oblik sodelovanja na spletu loči predvsem po tem, da ni anonimen.
Zlorabe pred volitvami
Sodobna socialna omrežja omogočajo, sploh v predvolilnem času, tudi zlorabo osebnih podatkov, ko simpatizerji ene strani obračunavajo z identiteto druge.
Eden od takih profilov se imenuje Zmago Jelinčič je retardiran. Ima 160 članov, pod osnovne informacije pa je ustanovitelj zapisal: "Samo za hec!"

Obama ve, kaj je Facebook
Facebook se je rodil v Združenih državah in tamkajšnji politiki ga jemljejo zelo resno. Absolutni zmagovalec Facebooka med politiki je Barack Obama , demokratski kandidat za novega predsednika, ki ima rekordnih milijon tristo tisoč prijateljev.

Obama stran maksimalno izkorišča za posredovanje svojih političnih sporočil. Na svojem profilu ima 14 fotoalbumov, številne promocijske spote in 290 tisoč zapisov. Poleg tega je Obami prek spletnih skupnosti Facebook in Myspace uspelo zbrati več kot dva milijona dolarjev.

Da je Obama orodje maksimalno izkoristil, priča podatek, da njegov protikandidat John McCain caplja za njim z le 215 tisoč podporniki.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.