Slovenija
0 ogledov

Financiranje avtocest se bo spremenilo

Odprtje dolenjske avtoceste letos poleti. (Foto: Zurnal24) Žurnal24 main
V Portorožu se začenja 10. slovenski kongres o cestah in prometu. Velik del pozornosti bo namenjen avtocestam. Dars: "Tako kot smo gradili ceste v preteklosti, jih v prihodnje ne bo možno."

"Naše ceste so varne tudi po številu nesreč," na vprašanje, kakšno je stanje na naših cestah v primerjavi z Evropo, odgovarja Marjan Koler z Darsa. Varnosti na slovenskih avtocestah bodo med drugim danes posvetili pozornost na 10. slovenskem kongresu o cestah in prometu.

Zaradi skorajšnjega zaključka avtocestnega križa se bodo udeleženci posvetili tudi pospešeni gradnji avtocest. Do petka bo predstavljenih več kot 150 prispevkov domačih in tujih strokovnjakov o razvoju cestnega omrežja, modernizaciji železniške in letališke infrastrukture in načrti za prihodnost.

null | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Ob tem se poraja vprašanje, kakšne bodo naloge Dars-a v prihodnje. Premier Borut Pahor je že pred časom napovedal, da bo poleg upravljanja avtocestnega križa prevzel še nove naloge, in sicer na cestah, ki se jih bo cestninilo.

Darsove ambicije: dodatne avtoceste
Mateja Duhovnik, predsednica uprave Darsa, dodaja, da bodo poleg tega morali skrbeti še za primerno ponudbo počivališč in zagotavljanje učinkovite varnosti za uporabnike zgrajene avtocestne infrastrukture. Poudarja, da ima Dars ambicije po še dodatni gradnji avtocest. Za njih sicer nekaj pomembnih novosti prinaša nov zakon o Darsu, ki je trenutno v parlamentarnem postopku. Z njim bodo na obstoječem avtocestnem omrežju dobili stavbno pravico za obdobje naslednjih petdesetih let, s tem pa tudi koncesijo za izgradnjo novih odsekov večinoma hitrih cest, na katerih bo treba plačevati cestnino.

Financiranje cest v prihodnje pogojeno z zaslužkom
Ob tem poudarja, da se je količina prometa v zadnjih letih bistveno povečala, zato bo treba "v bližnji prihodnosti začeti dejavnosti za njihovo širitev in morebitno izgradnjo dodatnih priključkov". Opozarja pa tudi: "Tako kot smo gradili ceste v preteklosti, jih v prihodnje ne bo možno. Dars bo z novim zakonom postal pravi koncesionar, zato bo lahko izvajal investicijsko vzdrževanje obstoječega avtocestnega omrežja ter gradil predvsem tiste odseke in ceste, ki jih bo lahko financiral z zbrano cestnino." Za vse ostale cestne povezave pa bo treba poiskati drugačne načine financiranja, poudarja.

 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.