Med gradnjo drugega železniškega tira so se razkrile številne skrivnosti kraškega podzemlja. Trenutno so vsi predori že izkopani, dela zdaj potekajo na površju, kjer pa se še naprej odkrivajo nove jame. "Pretekli teden smo tako odkrili že 91. jamo," so na Facebooku razkrili delavci.
Inštitut za raziskovanje krasa vsak kraški pojav, na katerega se naleti ob gradnji, temeljito pregleda, popiše in fotografira. Dosedanji podatki kažejo, da je najgloblja jama segala 168 metrov, najdaljša pa se je raztezala približno 400 metrov. Skupno so odkrili 6,3 kilometra rovov – na globinah vse do 2,5 kilometra.
Pričakovali so, da bodo odkrili nove jame – a ne toliko
Pričakovanja pred začetkom gradnje drugega tira so bila, da se bo na izrazito kraškem terenu, kjer gradijo predora Lokev in Beka, odkrilo sto manjših in deset večjih kraških pojavov. Oba omenjena predora sta tudi najdaljša predora na trasi, ki sta daljša od šestih kilometrov. "Od vseh do sedaj odkritih jam jih je bilo 14 odkritih na površinskem delu trase, 52 v predoru T1–Lokev in 25 v predoru T2–Beka," so delavci pojasnili, da so odkrili precej več jam, kot so jih pričakovali.