Slovenija
16 ogledov

Gasilce so ovirali vozniki

Dve vozili sta popolnoma zgoreli. (Foto: PGE Celje)
1/18
Žurnal24 main
Konec tedna bo šele znano, kdaj bo predor Trojane znova odprt. Odprtje cevi v smeri proti Mariboru za promet v obe smeri ne bi bilo hitra rešitev. Ob prometnih konicah bodo zastoji.

 

 

Čeprav je bilo sprva rečeno, da bo že danes jasno, kdaj bo predor Trojane znova odprt v obe smeri, se to ne bo zgodilo. Do konca tedna bo potekala sanacija škode, ki jo je povzročil požar, je povedal izvršni direktor za novogradnje na Darsu Bojan Čas, v nedeljo pa bodo presodili, kdaj bo predor znova povsem odprt.

Komisija Darsa je sicer ugotovila precejšnje poškodbe na elektrostrojni opremi predora, nosilna konstrukcija in vozišče pa nista poškodovana. Višina škode še ni znana.

Hitra rešitev ni tako hitra
Kot je povedal tiskovni predstavnik Darsa Marjan Kolar, so razmišljanja o tem, da bi drugo cev odprli za promet v obe smeri, prenagljena. Treba je upoštevati vse varnostne in prometne elemente, sprememba namreč ne bi bila možna samo za predor, pač pa bi morali prilagoditi daljši odsek avtoceste.

''Upoštevati je treba, da bi bilo treba spremeniti ventilacijski sistem v predoru, ki je urejen za eno smer vožje, pridobiti bi bilo treba vrsto dovoljenj,'' pravi Kolar, ki opozarja, da bi tudi v tem primeru nastajali zastoji.

 

Promet je tako z avtoceste do nadaljnjega preusmerjen na izvozu Vransko na vzporedno regionalno cesto do uvoza na avtocesto v Blagovici. Zlasti ob prometnih konicah bodo nastajale kilometrske kolone, zgoščen promet bo tudi na regionalnih cestah. Zjutraj je bila kolona dolga kar šest kilometrov. 

 "Dars gradi po minimalnih standardih"
"Če ni bilo smrtnih žrtev, se lahko zahvalimo le dejstvu, da se je nesreča pripetila blizu prehodov med predori in da so gasilci res hitro prodrli do mesta požara,"
pa o včerajšnjem požaru v predoru Trojane pravi arhitekt in poznavalec problematike slovenskih predorov Andrej Čufer. "Če bi bil v nesreči udeležen avtobus, je vprašanje, če bi se vsi rešili," opozarja.

Meni, da bo predor zaprt vsaj nekaj tednov, morda celo nekaj mesecev, ker se Dars drži minimalnih standardov pri izgradnji predorov, čeprav bi lahko dogodek, kakršen se je zgodil včeraj, preprečili s kakovostno gradnjo.

V beton bi lahko vmešali plastična vlakna, ki se v primeru ognja zmehčajo in skozi pore lahko iz betona izhaja vodna para, razlaga Čufer. Ta bi ostal nepoškodovan ali pa bi bil poškodovan le malo, sanacija bi bila hitro končana in predor odprt.

Prav tako bi lahko vgradili 3K ventilacijo, ki izsesa dim iz voznega prostora predora, ne pa da razpihuje požar, kar počne vzdolžna vgrajena ventilacija. Pod Madridom (zaradi varnosti in terorizma) je v 30-kilometrskem predoru vgrajen sistem gašenja z vodno meglo; po stropu predora vgradijo šobe, ki v primeru požara brizgajo vodo in ustvarijo plast vodne megle, ki nase veže dimne delce in hladi požar.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Kot pravi Čufer, je vodstvo Darsa "še vedno sveto prepričano, da so le oni lastniki slovenskih avtocest. Resnica je seveda drugačna; vse stroške za gradnjo, obnovo, obresti in vzdrževanje in tudi nagrade in vrtoglave odpravnine vseh minulih in bodočih uprav nosi državljan Slovenije in to še nekaj rodov naprej".

Na Darsu pravijo, da se bodo na kritiko odzvali, ko jo bodo preučili.

Vozniki ignorirali rdečo luč
Zanimivo je, da so nekateri vozniki kar spregledali rdečo luč pred tunelom in vozili naprej. "Ogromno ljudi še vedno podcenjuje prometno signalizacijo. Mislijo, da je napaka, če se prižge rdeča luč," je za zurnal24.si povedal inštruktor varne vožnje Brane Legan.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Včerajšnji dogodek je tudi lep primer, zakaj moramo pred tuneli in skozi tunele  zmanjšati hitrost na sto kilometrov na uro. "Pri sto kilometrih na uro opaziš, da gori rdeča luč in varno ustaviš," pravi Legan. Če divjaš, je nemogoče pravočasno ustaviti.

Če pa se že znajdemo v tunelu, v katerem je izbruhnil požar, potem Legan svetuje, da se v daljših tunelih zatečemo v stransko nišo, ki je temu namenjena, v krajših pa pobegnemo ven. Pri tem moramo paziti, da tečemo od dima stran, sicer se lahko zastrupimo. 

Požarno varen, a težava v tovornjakih
Študija evropskega programa za ocenjevanje varnosti predorov (EuroTAP) je leta 2006 med 52 evropskimi predori ocenjevala tudi Trojane. Dobil je oceno zelo dobro.

Kot njegovo prednost so omenili ravno dobre možnosti za rešitev ljudi iz predora v primeru požara in pa dober prezračevalni sistem. Pomanjkljivost pa so bili tovornjaki, saj so ocenili, da predstavljajo 25 odstotkov vsega prometa skozi predor. Ravno zaradi tega si je predor na lestvici tveganosti zaslužil srednjo stopnjo.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.