Slovenija
34 ogledov

Google+, čistejša kopija Facebooka

Takole izgleda prva stran Google+. D. H.
Z nekaj triki se nam je uspelo vključiti v Google+ in naložiti aplikacijo na telefon z operacijskim sistemom Android. Prvi vtis: kopija Facebooka s pridihom, hitrostjo in čistostjo Googla.

Ker prijateljem ni uspelo, da bi nas povabili na Google+, smo v petek, kot smo pisali, bolj za šalo kot zares žrtvovali en dolar oziroma okoli 70 evrskih centov za nakup vabila preko eBaya.

In vabilo je v nedeljo dopoldne (za čuda) res prišlo.

Torej, prvi vtis? Google je očitno priznal, da je Facebooku uspelo zacementirati temelje bodočih družabnih omrežij. Videz Google+ namreč prav nič ne skriva, da gre pri novem družabnem omrežju preprosto za Googlovo različico Facebooka.

Vmesnik podoben, izstopajo krogi in video

Način navigacije in podajanja vsebin je pri obeh družabnih omrežjih namreč skoraj povsem identičen, tako da se boste takoj počutili (še preveč) domače. Poleg tega boste v Google+ z znanci klepetali prek znanega vmesnika iz Gmaila. Ta se je za zdaj izkazal za precej bolj zanesljivega kot vmesnik pri Facebooku.

Podrobnejši pogled: osnovne kategorije na vrhu strani so stream (tok objav, torej podobno kot prva stran Facebooka), fotografije, vaš profil in krogi. Izstopa seveda zadnja kategorija, ki na prvi pogled prinaša tudi največjo, hkrati pa pričakovano novost v primerjavi s Facebookom. Z vse večjo priljubljenostjo se namreč povečuje tudi število prijateljev na družabnih omrežjih, tako da vse objave niso več primerne za vse skupine prijateljev (znancev), ki jih imate dodane na družabnem omrežju.

Ljudi tako hitro in pregledno razvrstite na prijatelje, družino, znance in sodelavce, lahko pa seveda ustvarjate tudi svoje kroge. Znanci vedo, da so vključeni v enega od vaših krogov, ne morejo pa vedeti, v katerega. V kroge lahko dodate tudi kontakte iz Gmaila, ki (še) nimajo Google+, vaše objave pa lahko sprejemajo preko elektronske pošte.

Galerija slik v Google+. | Avtor: D. H. D. H.

Lepše galerije in videoklepet

Opazno lepše kot na Facebooku so razporejene tudi galerije, saj jih Google+ zlaga v bloke, pri tem pa upošteva dimenzije fotografije.

Za razliko od Facebooka Google+ omogoča tudi skupinske videopogovore, poznane predvsem iz Skypa, ki pa nam jih za zdaj ni uspelo preizkusiti.

Omeniti velja še integracijo sistema "+1." Tega je Google predstavil nedavno, vidite pa ga tudi na tej spletni strani (pod glavno sliko spodaj levo.) Ko kliknete na gumb +1, bo stran, ki jo priporočate, vidna tudi na vašem Google+ profilu.

Dostopna tudi različica za mobilca

Google veliko stavi na mobilni del omrežja, kar ni presenetljivo, saj razvija na mobilnih telefonih vse bolj priljubljene platforme Android.

Vseeno pa aplikacije nismo mogli sneti iz Android Marketa. Po nekaj poskusih v kombinaciji s klasičnim računalnikom nam je sporočilo, da naša naprava ni podprta ter da namestitev na telefon v Sloveniji ni mogoča.

Google+ Mobile. | Avtor: D. H. D. H.

Aplikacijo smo zato poiskali na spletu, jo prenesli na telefon in tam namestili, deluje pa očitno brez težav (pozor, tega ne počnite doma oziroma to počnite na lastno odgovornost).

Izpostavljena lokacija

Opazen je velik poudarek na lokacijah, saj telefon samodejno tudi ob izključenem GPS-u dokaj dobro zazna, kje se nahajate. To informacijo potem lahko (lahko pa tudi ne) dodate fotografijam in vsem ostalim objavam na telefonu. Lahko tudi pogledate, kateri prijatelji so v bližini. Posnamete lahko novo fotografijo ali pa znotraj programa izberete poljubno fotografijo na telefonu. Pri vsaki objavi vnaprej izberete, kateremu krogu bo vidna. Google+ za razliko od Facebooka ponuja tudi množični mobilni klepet, tako da se lahko hkrati pogovarjate ali dogovarjate z več prijatelji.

Tudi mobilna aplikacija se od Facebookove razlikuje le v podrobnostih, znova pa (brez presenečenja) deluje morda nekoliko bolje narejena in preglednejša.

Vse bo odvisno od uporabnikov

Največja razlika v primerjavi s Facebookom je seveda (za zdaj?) ta, da se na Google+ ne dogaja kaj dosti. Trenutno še lahko govorimo, da krivda leži v namerno omejenem številu uporabnikov omrežja, vseeno pa ta tišina spominja na Wave in Buzz, tehnološko bolj ali manj zanimiva poskusa družabnega omrežja Google v preteklosti.

Oba sta ne glede na potenciale končala na smetišču tehnološke zgodovine. Da družabno omrežje uspe, uporabnik pač potrebuje družbo. Če bo to na Google+ dobil, bo pokazal čas. Uspeh bo verjetno odvisen od vprašanja, do katere mere so se uporabniki že naveličali Facebooka, njegovih reklam, težav z zasebnostjo in komercialno naravnanostjo. Za zdaj dobra družba njegove muhe odtehta.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.