Slovenija
16085 ogledov

Gradnja ustavljena: Sodišče sesulo dovoljenje za tretjo razvojno os

Gradbeništvo Profimedia
Gradbenega dovoljenja ni, Dars pa ima denar že na računu.

Upravno sodišče je odpravilo gradbeno dovoljenje za prvi odsek južnega dela tretje razvojne osi. Gre za načrtovano hitro cesto od novomeškega vzhodnega avtocestnega priključka do priključka za tovarno Revoz pri Osredku, ki ji nekateri prebivalci nasprotujejo. Ministrstvo za naravne vire in prostor bo zdaj moralo v zadevi ponovno odločati.

Prebivalci nasprotujejo gradnji tretje razvojne osi

Gradnji nekaj več kot petkilometrskega odseka bodoče 17,5 kilometra dolge tretje razvojne osi med dolenjsko avtocesto in Belo krajino nasprotuje civilna iniciativa 3ROS-jug, ki opozarja, da bi v mestno okolje pripeljala še več prometa, namesto da bi ga od tam umikala. Civilna iniciativa je upravni spor sprožila že leta 2021 in s tožbo uspela. V ponovljenem postopku je Dars julija 2023 spet dobil gradbeno dovoljenje za ta odsek, civilna iniciativa pa je mesec dni pozneje vložila novo tožbo.

Upravno sodišče odpravilo gradbeno dovoljenje

Zdaj je Upravno sodišče Republike Slovenije že drugič pritrdilo, da je umestitev hitre štiripasovne tranzitne ceste skozi mestne ulice Novega mesta sporna in nezakonita, so sporočili iz 3ROS-jug. Sodišče je gradbeno dovoljenje iz julija 2023 odpravilo in zadevo vrnilo ministrstvu za naravne vire in prostor v vnovično odločanje.

Pri tem je sodišče tudi izrecno prepovedalo uporabo uredbe o mejnih vrednostih kazalcev hrupa v okolju v postopku presoje vplivov na okolje. Ugotovilo je namreč, da ta uredba ni v skladu z ustavnimi in zakonskimi okviri, zaradi česar se je v tovrstnih okoljskih postopkih ne sme več uporabljati.

sodišče kladivo obsodba sodnik | Avtor: Profimedia Profimedia

V civilni iniciativi v tem vidijo pomembno sodno zmago. "Gre za prelomno odločitev, s katero je bilo ugotovljeno, da se v postopku okoljske presoje ne more uporabiti uredba o mejnih vrednostih kazalcev hrupa v okolju, ker je neustavna," so zapisali. Sodišče je s tem priznalo, da državni predpisi ne smejo dovoljevati večjega posega v pravico do zdravja in zdravega življenjskega okolja, kot ga dovoljujeta ustava in pravo Evropske unije.

Gradbenega dovoljenja ni, Dars pa ima denar že na računu

Ministrstvo mora torej v vnovičnem postopku presoditi vplive načrtovane ceste na okolje, pri čemer pa se ne sme več sklicevati na trenutno veljavno uredbo o mejnih vrednostih kazalcev hrupa v okolju. Dokler vlada ne sprejme nove uredbe o hrupu, o izdaji gradbenega dovoljenja torej ni mogoče zakonito odločiti, opozarjajo v iniciativi. Ministrstvo bo moralo v ponovljenem postopku jasno in obrazloženo odgovoriti tudi na očitke o nezakonitosti državnega prostorskega načrta, ki je pravna podlaga za izdajo gradbenega dovoljenja.

Medtem je Dars letos spomladi za gradnjo novomeške vzhodne obvoznice od Evropske investicijske banke (EIB) prejel 120 milijonov evrov posojila. Stekli so tudi že postopki izbire izvajalca.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 10
  • Avatar darklord
    darklord 18:13 09.julij 2025.

    Zaradi takih stvari smo res Banana republika. Vsi so nas že prehiteli. To vemo tisti, ki se vozimo ne samo po Sloveniji. O Bratuškovi pa ne bi zgubljal besed. Podn!

  • irena213 13:47 09.julij 2025.

    Slovenci ne znamo upravljati s svojo državo, je rekel dr. Bučar že pred 30 leti....

  • dr3k 12:38 09.julij 2025.

    Najbolje da kar vse AC in navadne ceste v državi razsujemo, pa se dajmo spet naokoli voziti po makadamih