Slovenija
1 ogledov

Hrvati in Avstrijci razočarani

1/2
Žurnal24 main
Cene vinjet so ostale nespremenjene. Posebna skupina, ki bo ustanovljena v kratkem, bo preučila druge možnosti. V sosednjih državah so razočarani.

Besede ministra za promet Patricka Vlačiča , da Evropski uniji pošilja signal, za Evropsko komisijo niso dovolj. Bruselj čaka na formalno izjavo o spremembi vinjetnega sistema. Nezadovoljni z odločitvijo slovenske vlade so tudi v avstrijskem in hrvaškem avtomotoklubu. Hrvaški predsednik Stjepan Mesić pa je dejal, da bi se Slovenija pri takšnih odločitvah morala posvetovati s svojimi sosedami.

 
 

Cene vinjet ne bomo spremenili ... Obstoječi sistem ruši sistem gradnje avtocest v Sloveniji.

Patrick Vlačič, minister za promet, 26. 11. 2008

 
Izračun
Družba za avtoceste republike Slovenije (Dars) je do 17. novembra prodala 2.270.000 šestmesčenih vinjet. Po oceni našega vira – ob upoštevanju cene letne vinjete 55, polletne 35 in morebitne kratkotrajne 15 evrov – bi morali za enak prihodek prodati 900 tisoč letnih, 300 tisoč polletnih in 1,8 milijona kratkoročnih vinjet.

Naš vir sklepa, da se bo težko na pogajanjih dogovoriti za ceno 15 evrov za kratkoročne vinjete in bo lahko izpad dohodkov še večji.

 
 

Glede na nizko predvolilno ceno vinjet je bilo enostavno treba denar nekje pobrati. Načrt je bil zelo transparenten - pobrati denar od tranzitinih potnikov oziroma od tujcev. Tisti, ki so mislili, da EU tega ne bo sankcionirala, so naivno ali namerno naivno izpeljali projekt tik pred volitvam.

Patrick Vlačič, svetovalec SD za promet, 2. 10. 2008

 
Prihodnje leto se bo zato v sistem v sedanji obliki (brez podražitve tovornega prometa ali vinjet po 1. juliju 2009) nateklo le 105 milijonov evrov oziroma še okoli 20 odstotkov manj v primeru uvedbe kratkoročnih vinjet.

Črne ocene
Glede na obstoječi sistem in na projekcijo pobrane cestnine v letu 2009 bo za obstojee obveznosti Darsa okoli 55 milijonov evrov primanjkljaja, je na včerajšnji tiskovni konferenci pojasnil novi minister za promet Patrick Vlačič.

Zaradi finančne nevzdržnosti cestninskega sistema so ogroženi vsi avtocestni projekti, dodatni avtocestni program (vreden 1,6 milijarde evrov) in razvojne osi (ocenjene na 2,6 milijarde evrov).

Na Darsu menijo, da bodo leta 2009 ob nespremenjenem vinjetnem režimu in ob predvideni prodaji skupno 2,5 milijona vinjet ter klasičnem cestninjenju kamionskega prometa ustvarili približno 200 milijonov evrov prihodkov iz cestnin.
Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.