Slovenija
166 ogledov

Hrvati pred Italijani

Nakupovanje na Obali
1/3
Nataša Čepar
V Istri ni prave ponudbe, zato Hrvati nakupujejo pri nas in v Italiji. Preverili smo, ali so se po vstopu Hrvaške v EU kaj spremenile nakupovalne navade.

V dneh pred vstopom Hrvaške v EU so na mejnih prehodih in tudi v obalnih trgovinah ugotavljali, da Hrvati hitijo z nakupi, saj so jim do 1. julija DDV povrnili in so bili zato nakupi pri nas cenovno ugodnejši. DDV so dobili povrnjen, če je bil račun višji od 50 evrov. Hrvaška je lani marca sicer povišala stopnjo DDV na 25 odstotkov in sodi med države z najvišjim DDV v Evropi. Ali se je prodaja sosedom v trgovinah na Obali in v Trstu zdaj torej zmanjšala?

Istra brez ponudbe 

V Lidlu in Eurospinu v Luciji, diskontih, ki sta meji najbližja, trdijo, da se število kupcev iz sosednje države ni zmanjšalo. "Nobene razlike ni, še vedno se jim splača sem, saj imajo zelo visoke obdavčitve hrane, delež hrvaških kupcev je pri nas okoli 25-odstoten, opažam pa, da se je celo povečala prodaja mesa in sadja. Prihajajo predvsem ljudje iz bližine, torej iz Buj, Umaga in podobno," razlaga Kristjan Zudič, vodja Eurospina v Luciji pri Portorožu.

V Planetu Tuš v Kopru pravijo, da so hrvaški kupci na drugem mestu, za Slovenci in pred Italijani. Obenem pojasnijo, da je enotno carinsko območje sicer prineslo ukinitev vračila davka, vendar pa lahko hrvaški kupci zdaj preko meje prepeljejo neomejene količine blaga.

"Pri nas bistvenih sprememb ni, Hrvatov pa je v našem nakupovalnem centru precej iz preprostega dejstva – v bližini v Istri centra s takšno ponudbo ni, zato hodijo po nakupih v Koper," ocenjuje Irena Jeras iz trgovine Bags&More. V koprskem Hervisu, kjer so Hrvati prav tako pomembni kupci pravijo, da sprememb pri prodaji ni. Še vedno so glavni kupci Hrvati, Italijani trošijo zelo malo, Slovenci pa do začetka šolskega leta tudi.

Privlačni nakupi v Italiji

"50 odstotkov naših kupcev je Slovencev in Hrvatov," pove Gilberto Stroligo iz prehrambenega diskonta Centro Discount na Rabujezu, v bližini nekdanjega mejnega prehoda Škofije, kjer je bila nekoč legendarna trgovina s čevlji Bata. "Razlog, da prihajajo, so izjemno konkurenčne cene in ponudba," je prepričan. Na policah so tudi izdelki slovenskih in hrvaških blagovnih znamk. Pollitrska pločevinka piva Laško, denimo, stane 0,75 evra, (v spletni trgovini Mercator jo prodajajo po 1,09 evra). Pred trgovino zasledimo številne Koprčane, a tudi avtomobile z ljubljanskimi registrskimi in puljskimi tablicami.

"Tukaj kupujemo, ker je najceneje, na tržaško prihajamo tudi po obleke, v Kopru pa večkrat obiščemo Obi," povesta Doris in Damir iz Umaga. V trgovini z oblačili "outlet" priznanih blagovnih znamk naletimo na družino iz Zagreba. "Smo na dopustu v Istri in smo prišli malo pogledat, sicer pa je v Zagrebu ponudba res pestra in se nam ne splača v šoping tako daleč," je povedala mama Stella Smoljanović in pomerila škornje.

Psihološki element nižje cene

"Če govorimo o kvalitetni ponudbi po razumnih cenah, je Trst še vedno privlačen za slovenske in hrvaške kupce," meni Mauro di Ilio, predsednik tržaške zveze trgovcev. Po njegovih besedah mediji večkrat poročajo o tem, da se Italijanom splača kupovati čez mejo, a naše raziskave tega niso potrdile. Istovrstno blago, sploh če gre za priznane italijanske blagovne znamke, je v Sloveniji celo dražje. "Pri nakupovanju je pomemben psihološki element – na primer, potrošnik sliši, da je določen izdelek nekje poceni, in potem tam nakupi še vse drugo, a ne nujno po najugodnejši ceni," razlaga.

Komentarjev 1
  • alfredo 11:12 17.julij 2013.

    Samo da je poceni, tudi če je slabo...