Slovenija
26813 ogledov

Imela je veliko smolo, da se ji je vozovnica tako podražila

Stadler dizelski vlak flirt
1/2
Toliko pišejo o cenejših vozovnicah za vlak, meni se je vozovnica podražila z 1,90 na 2,40 evra, nas je opozorila bralka, ki po dopustu namesto 3,80 evra za povratno vozovnico iz Škofje Loke do Ljubljane plačuje 4,80 evra ali skoraj četrtino več.

Ker nekaj dni na teden dela od doma, se ji mesečna vozovnica ne izplača, sprašuje pa se, kako gre podražitev skupaj s promocijo javnega prometa in hibridnega dela, torej delno dela od doma.

Na Slovenskih železnicah so nam pojasnili, da je podražitev posledica sprememb Potniške tarife, ki je doslej cene določala v razponu desetih kilometrov, po novem pa v razponu petih kilometrov.

"V primeru vaše bralke, ki ga opisujete, se je njena enosmerna vozovnica za vlak res podražila z 1,90 na 2,40 evra zaradi spremenjene poenotene tarifne lestvice. Pri prejšnjem načinu tarifne lestvice je njena pot bila v coni 11-20 kilometrov, s poenotenjem tarifne lestvice Slovenskih železnic z IJPP tarifno lestvico, pa je njena pot v coni 15-20 kilometrov," so nam pojasnili na Slovenskih železnicah.

"Zaradi prehoda na poenoteno osnovo za izračun cen, poenotenja tarifne lestvice vozovnic Slovenskih železnic s tarifno lestvico vozovnic IJPP, je za nekatere relacije cena vozovnice SŽ nižja kot je bila pri prejšnji tarifni lestvici SŽ, za nekatere pa ostaja cena enaka ali nekoliko višja," so še dodali in navedli nekaj primerov.

  • Ljubljana-Litostroj (3 km) potnik po novem plača 1,20 evra, po starem ceniku je plačal 1,30 evra (nova cena je nižja za 7,7 odstotka)
  • Ljubljana-Trbovlje (51 km) potnik po novem plača 5 evrov, po starem ceniku je plačal 5,10 evra (nova cena je nižja za 2 odstotka)
  • Ljubljana-Rakek (55 km) potnik po novem plača 5 evrov, po starem ceniku je plačal 5,10 evra (nova cena je nižja za 2 odstotka)
  • Ljubljana-Novo mesto (75 km) potnik po novem plača 6,60 evra, po starem ceniku je plačal 6,60 evra (nespremenjena cena)
  • Ljubljana-Jesenice (64 km) potnik po novem plača 5,80 evra, po starem ceniku je plačal 5,80 evra (nespremenjena cena)

Navedli so še nekaj primerov, kjer je prišlo do podražitev enkratnih vozovnic:

  • Litija- Ljubljana (31 km) potnik po novem plača 3,50 evra po starem ceniku je plačal 3,40 evra (nova cena je višja za 3 odstotke)
  • Ljubljana-Domžale (14 km) potnik po novem plača 2 evra, po starem ceniku je plačal 1,90 evra (nova cena je višja za 5 odstotkov)
  • Trebnje-Ljubljana (56 km) potnik po novem plača 5,40 evra, po starem ceniku je plačal 5,10 evra (nova cena je višja za 6 odstotkov)
  • Ljubljana-Postojna (67 km) potnik po novem plača 6,20 evra, po starem ceniku je plačal 5,80 evra (nova cena je višja za 7 odstotkov)

"Cilj novega načina obračunavanja ni bila podražitev cen vozovnic temveč poenotenje načina obračunavanja z IJPP tarifnim sistemom in doseganja nižjih cen vozovnic Slovenskih železnic v primerjavi s cenami vozovnic IJPP, res pa je v nekaterih primerih zaradi poenotenega načina obračunavanja prišlo tudi do povišanja cen, a še vedno so te cene nižje od cen vozovnic IJPP," so poudaril na Slovenskih železnic.

"Zaradi poenotenega sistema obračunavanja cen vozovnic se je podražilo malo primerov vozovnic, v veliki večini so cene vozovnic Slovenskih železnic občutno ugodnejše. Zaradi primerov, kjer so nove cene enkratnih vozovnic dražje od prejšnjih cen, ne pričakujemo večjih prihodkov iz naslova prodaje vozovnic," so še dodali na železnicah.

Poleg poenotenja tarifne lestvice na pet kilometrov so določili cene vozovnic za vlak, ki so po novem pet odstotkov cenejše od enkratnih vozovnic za integrirani javni potniški promet (IJPP, torej vozovnic, ki veljajo za avtobus in za vlak).

Tretja pomembna novost pa je poenoten prehod iz relacijskih vozovnic v pavšalne vozovnice. "Tako kot pri IJPP velja zdaj tudi pri vozovnicah Slovenskih železnic: povratna vozovnica ima pavšalno ceno nad 80 kilometrov, tedenska nad 40 kilometrov in vse ostale terminske vozovnice nad 20 kilometrov."

Za mesečno do Maribora po novem namesto 269 le 65 evrov

Poglejmo primer, kaj pomeni pavšalna povratna vozovnica nad 80 kilometrov. Za pot med Ljubljano in Celjem (89 kilometrov) potnik po starem in po novem plača 14 evrov, se je pa vozovnica med Ljubljano in Mariborom (156 kilometrov) pocenila z 19,20 evra na 14 evrov.

Pri tedenskih vozovnicah že pri več kot 40 kilometrih razdalje vozovnica preide v pavšalno tedensko vozovnico. Za tedensko vozovnico med Ljubljano in Celjem je bilo treba prej plačati 56 evrov, zdaj stane 32 evrov, za tedensko vozovnico med Ljubljano in Mariborom je bilo treba doslej plačati 76,80 evra, po novem pa je cena prav tako 32 evrov, kaj je več kot pol manj.

Pri mesečnih vozovnicah že pri več kot 20 kilometrih razdalje vozovnica preide v pavšalno, ki stane 65 evrov. Mesečna vozovnica med Ljubljano in Mariborom je doslej stala 268,80 evra, nova cena je tako za tri četrtine nižja, mesečna vozovnica med Ljubljano in Celjem pa je bila doslej 196 evrov, po novem pa je za dve tretjini cenejša, obe namreč po novem staneta 65 evrov.

"Največje znižanje cen vozovnic Slovenskih železnic v primerjavi s prejšnjim načinom obračunavanja je pri pavšalnih abonentskih vozovnicah Slovenskih železnic. Mesečna imenska pavšalna vozovnica Slovenskih železnic je prej znašala 223,60 evra, z novo tarifo pa 65 evrov," so navedli v Slovenskih železnicah.

Cene pavšalnih vozovnic za vlak so okrog sedem odstotkov nižje od vozovnic za IJPP, ki velja tudi za avtobus. Pavšalna povratna vozovnica je 14 evrov (IJPP 15 evrov), tedenska 32 (35), mesečna 65 (70), letna pa 520 (560).

Sprememba potniške tarife se je uveljavila 11. avgusta.

janez.zalaznik@styria-media.si

Komentarjev 17
  • Avatar Leon
    Leon 16:44 10.september 2023.

    Ni vse v razdaljah ...kaj pa čas potovanja ? Kje se lahko tako dolgo vozite za tako majhen denar ?

  • Avatar Zoran
    StarMačk 15:19 10.september 2023.

    Če je predrago, naj se vozi z avtobusom, bo na tej relaciji še za 0,50 centov dražje...

  • lojs 12:31 10.september 2023.

    stroške prevoza se obračuna pri plači, se pravi ne bi smel biti problem, ali pač