Slovenija
7372 ogledov

Kaj pomaga govorjenje, če ljudi vozijo kot piščance v klavnico

Gneča na vlaku B. V.
Zakaj se več ljudi ne obnaša "trajnostno mobilno" in se vozi z vlakom v službo? Realnost izkušnje potnikov iz Kamnika bi moral snovalce tovrstnih politik zdramiti.

"To je nevzdržno, ker ima vlak samo eno kompozicijo, smo že po nekaj postajah v njem nagneteni kot sardine, seveda velika večina stoji. Jim res ni jasno, da se bo prav iz takšnih razlogov večina ljudi vedno raje vozila z avtom, pa čeprav bi jih vlak odložil blizu službe?"

Naša bralka nam je posredovala vsakodnevno izkušnjo, ki se več sto ljudem dogaja na železniški povezavi Kamnik - Ljubljana. Po njenih besedah vsak delovnik zjutraj na vlakovni kompoziciji vlada nepopisna gneča. 

Krivi so naleti v neprevidne avtomobiliste 

Zakaj je temu tako, ali se zavedajo "živalskega" prevažanja potnikov in ali nameravajo svojim strankam vendarle priti nasproti z izboljšavami, smo povprašali Slovenske železnice. Po njihovi statistiki namreč dnevno z vlakom iz Kamnika proti Ljubljani skupaj potuje okoli 900 potnikov oziroma v povprečju 150 na vlak, število potnikov pa se je v zadnjih letih stalno povečevalo, saj se je Kamnik z okolico v zadnjih 10 letih precej razširil.

trčenje vlak kamion | Avtor: PU Novo mesto PU Novo mesto

Kot zatrjujejo na SŽ, imajo za dva najbolj zasedena vlaka iz Kamnika proti Ljubljani v jutranji konici v načrtu po dve vozili, torej dvojno kompozicijo. "Žal smo zaradi izpadov kot posledic izrednih dogodkov (v glavnem naleti na cestna vozila) in okvar občasno tudi v te vlake [prisiljeni] uvrstiti samo po eno vozilo," trdijo pri SŽ in izražajo trud, da bi do tega prihajalo čim redkeje. "Ena od rešitev bi bila tudi vožnja več zaporednih vlakov, česar pa žal železniška infrastruktura v sedanji situaciji ne dopušča."

Težave so torej po pojasnilih SŽ tako infrastrukturne narave kot tudi v primanjkovanju ustreznih (dizelskih) vlakov. Za prvo težavo je po njihovem odgovorna država, ki je pristojna za vlaganja v železniško infrastrukturo, medtem ko sami na področju dodatnih vlakov olajšanje pričakujejo po letu 2020, ko bodo v promet vključili nove, že naročene dizel-motorne garniture.

Relacija Kamnik - Ljubljana je le ena od prog, kjer se v konicah potniki stiskajo. "Z dnevnimi migranti sta najbolj obremenjeni progi iz smeri Zidanega Mosta in Jesenic. Število potnikov, ki jih pripeljemo v jutranjih konicah, merimo v tisočih," pojasnjujejo pri SŽ.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 3
  • izy 16:45 09.december 2018.

    Enako kot iz Kamnika, je vsak dan iz Zasavja proti Ljubljani in po 15h v obratno smer pri 30C pozimi v vagonu. Kaj nas jebete strojevodje s to vročino? Glede dizlov pa ste itak še v praveku nesposobneži SŽ!

  • porko2 15:32 09.december 2018.

    Flancanje uredništva!