Operaterji na številki 112 že več kot leto dni stavkajo, a zaradi narave njihovega dela širša javnost tega skoraj ne opazi. Stavkovne aktivnosti so omejene, saj morajo kljub stavki zagotavljati varnost ljudi. Stavkajoči opozarjajo na številne nerešene zahteve, med drugim na neustrezno plačilo, pomanjkanje kolektivne pogodbe, službenih uniform in nezgodnega zavarovanja. Njihovo delo je ključno, stresno in odgovorno, a kljub temu so v prenovljenem plačnem sistemu uvrščeni nižje od drugih dispečerjev (npr. nujne medicinske pomoči). Vodja regijskega centra Tilen Cestnik opozarja, da je država dolžna pošteno vrednotiti poklice, ki so ključni za varnost ljudi in okolja, ter poziva k pospešitvi pogajanj.
Zato smo se poglobili v njihovo poslanstvo - za kaj vse so zadolženi in kaj točno se zgodi, ko pokličemo številko 112.
Prevezava klicev in razporeditev nalog
Ko nekdo pokliče številko za klic v sili 112, se v centrih za obveščanje najprej lokacijsko obdela klic, določi tip dogodka in ugotovi, kateri službi je klic namenjen.
Če je klic namenjen nujni medicinski pomoči (NMP), ga operaterji prevežejo v pristojni Dispečerski center zdravstva ali k izvajalcu NMP, saj zdravstveni dispečerski centri še ne pokrivajo celotne države. V regijah, kjer klic še vedno sprejema lokalna služba v okviru zdravstvenega doma, mora dispečer v centru za obveščanje v primeru zasedenosti ekipe NMP klic preusmeriti na drugo razpoložljivo ekipo.Zato hkrati vodi tudi evidenco o razpoložljivosti vseh ekip. Klice, namenjeni gasilcem, na ReCO prevezujejo le, če ima gasilska enota svojega dispečerja. Ne glede na to morajo operaterji klic obdelati, vnesti podatke v sistem, spremljati intervencijo in napisati poročilo.

Aktivacija enot in spremljanje intervencij
V Ljubljani sta denimo dve poklicni gasilski enoti in kar 273 prostovoljnih gasilskih društev. Prostovoljne gasilce aktivirajo preko sistema tihega alarmiranja (pozivniki), hkrati pa pokličejo tudi poveljnika, ki mu predajo bistvene podatke o dogodku.
Ko enota izvoz iz garaže prijavi centru, operaterji posredujejo dodatne informacije, pomagajo pri usmerjanju prek radijskih zvez in nudijo podporo med samo intervencijo. Ob prihodu na kraj morajo enote poročati o stanju in morebitni potrebi po dodatni pomoči. Ko zapuščajo kraj dogodka, javljajo odhod in po intervenciji še povratek. Vsi ti časi se natančno beležijo.
Zaključno poročilo običajno oddajo po telefonu, nato ga operater vnese v aplikacijo SPIN. Če intervencija traja dlje, morajo vodje redno poročati o stanju – na štiri ure ali ob vsaki večji spremembi.
Podpora številnim službam in organizacijam
Podobno kot pri gasilcih velja tudi za druge enote v sistemu zaščite in reševanja, kot so:
- gorski in jamarski reševalci,
- vodniki reševalnih psov,
- ekipe prve pomoči,
- enote za neeksplodirana ubojna sredstva itd.
Dispečerji komunicirajo tudi s številnimi drugimi organizacijami: Darsom, Slovenskimi železnicami, upravljavci cest, komunalnimi podjetji, veterinarji, lovci, ARSO, inšpekcijskimi službami, zavetišči in drugimi. Nenehno so v stiku tudi s policijo (113) in njihovim Operativno-komunikacijskim centrom.
Vloga državnega centra (CORS)
Drugačen obseg nalog ima Državni center za obveščanje (CORS). Njegova naloga je zbiranje in obdelava podatkov iz regijskih centrov ter prikaz trenutnih dogodkov na posebnem grafičnem prikazu (ta je zaradi stavke trenutno prazen).
CORS ima ključno vlogo ob večjih nesrečah – aktivira državne enote, obvešča vodstvo Uprave RS za zaščito in reševanje, poveljnika CZ, Nacionalni center za krizno upravljanje (NCKU), OKC Policije, državne inšpekcije in druge pristojne.
Deluje tudi kot mednarodna kontaktna točka. Če na primer tujec v Sloveniji pokliče za pomoč, ki jo potrebuje njegov sorodnik v tujini, CORS kontaktira pristojni center 112 v tej državi.
CORS sodeluje z Mehanizmom Unije na področju civilne zaščite, preko aplikacije CECIS spremlja prošnje držav za mednarodno pomoč, nadzoruje tudi NEK in ima v skrbi videonadzorni sistem VIDEO KRAS.
Alarmiranje javnosti in širina znanj
Centri za obveščanje izvajajo tudi javna alarmiranja in posredujejo nujna obvestila medijem. Dispečerji morajo zato imeti širok nabor znanj, biti razgledani in usposobljeni za delo na različnih področjih. Poleg strokovnih znanj morajo obvladati angleški jezik, v obmejnih regijah pa tudi italijanščino ali madžarščino.
🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲
O plačah ne bi. Te bi itak vsi večje. Bi pa bilo zanimivo izvedeti zaradi česa je tako nujno nezgodno zavarovanje. Ali zaradi nevarnosti poškodbe pri prevezovanju klicev, ali pri pisanju poročil. Naj se malo manj zajebavajo.
In v praksi? Oseba, ženski glas začne spraševati navkljub podanim podatkom o lokaciji požara, obsežnosti. Gasilci alarmirani 12 minut kasneje, napoteni po daljši poti... Velika sreča, da se ljudje poznajo in so poklicali PGD, ki so prispeli in začeli gasiti… ...prikaži več ..... Ni kritika gasilcev ali osebe ki je prejela klic. Protokol je neumnost, ko so mi razložili po pritožbi potrebujejo na 112 vse po protokoli... Ni dovolj točen naslov, podatek osebe ki prijavlja, še en kup neumnih vprašanj, namesto akcija