Slovenija
20 ogledov

Kakšna bo Slovenska cesta?

slovenska cesta
1/4
MOL
Po evropskem košarkarskem prvenstvu, 22. septembra, se bo srednji del Slovenske ceste v Ljubljani zaprl za osebni motorni promet.

Več prostora bo za kolesarje in pešce, motorni promet bo omejen na javni prevoz in dostavna vozila. Ulico bodo začasno uredili z minimalnimi posegi, sicer pa se bo obsežnejša prenova predvidoma začela prihodnje leto.

Prenova Slovenske ceste

Podžupan Ljubljane Janez Koželj je na novinarski konferenci poudaril, da bodo s prenovo Slovenske ceste glavni ulici v mestu vrnili njen pravi značaj. Na Slovenski cesti, ki se bo za osebni motorni promet zaprla na odseku med Šubičevo ulico in Gosposvetsko cesto, bodo jeseni postavili začasno ureditev, zaprli dva prometna pasova in namestili nekaj rastlinja v koritih ter nekaj stolov oziroma klopi. Začasna ureditev bo po Koželjevih besedah stala največ 55 tisoč evrov.

Na Slovenski cesti načrtujejo širše pločnike in kolesarske steze ter drevored. Po Koželjevih besedah želijo na tem mestu ustvariti privlačen javni prostor, predvsem pa želijo olajšati prehode za pešce in kolesarje, saj se ti na ulici zdaj drenjajo. Vozni pasovi za javni promet, po katerih bo dovoz dovoljen tudi za dostavna vozila in goste hotela Slon, ne bodo strogo ločeni od prostora za pešce in kolesarje, s čimer se razvija kultura sožitja v prometu, pravi Koželj.

Ob tem je podžupan omenil tudi druge projekte, ki jih načrtujejo ob Slovenski cesti, kot so stolpnica ob severnem vhodu na Slovensko cesto in Nuk II na južnem delu, nova stavba na območju nekdanje tovarne Šumi in mestni kino za otroke pri podhodu Ajdovščina.

Želijo povečati tudi promet s kolesi

Koželj je spomnil, da sta bila pogoja za zaprtje dela Slovenske ceste izgradnja nove štajerske vpadnice in sklenitev notranjega prometnega obroča v mestu, ki sta že končana. Z zaprtjem dela Slovenske ceste po njegovih besedah zaključujejo zastavljen projekt prenove mestnega središča, ki je temeljila tudi na prometni reformi. Zaprtje te ceste je tudi eden od ukrepov za dosego ciljev prometne politike v Mestni občini Ljubljana v obdobju od 2015 do 2020, pojasnjuje Koželj. Med temi cilji so 20-odstotno povečanje prometa pešcev, 40-odstotno povečanje kolesarskega prometa ter za 50 odstotkov več prometa z avtobusi in 20 odstotkov manj prometa z avti.

K spremembi potovalnih navad od uporabe osebnega vozila k uporabi bolj zdravih oblik bodo v Ljubljani spodbujali tudi z aktivnostmi v okviru evropskega tedna mobilnosti, ki bo od 16. do 22. septembra.

Komentarjev 3
  • vico 14:37 23.september 2013.

    to smo obcani iskal res to je neki naj naj...

  • 89943da6c76f273b8ff347bd3224d5d4e3bf388c 16:13 03.september 2013.

    Čigav je črn avto na tretji sliki? Očitno bodo spet izjeme.

  • JackD 14:59 03.september 2013.

    Naj uredijo še kolesarske steze. Da ne bodo več policaji je**li kolesarjev tam pri Slonu, kjer sploh ni kolesarske!