Slovenija
2912 ogledov

Katastrofa! 40 odstotkov naših vlakov ves čas na servisu

vlak Saša Despot
Direktor Slovenskih železnic Dušan Mes je razkril nekaj resnic o stanju slovenskega voznega parka in infrastrukture.

Dušan Meh je v intervjuju za Dnevnikovo prilogo Objektiv opozoril, da je podosobitev voznega parka ključ za izboljšanje železniškega prometa in poslovanja Slovenskih železnic (SŽ).

Trenutno stanje je takšno, da imajo na progah ves čas le 60 odstotkov svojih vlakov, preostali so na popravilih ali servisih.

Kot je pojasnil Mes, so najnovejše garniture v voznem parku SŽ stare 20 let. Imajo jih 30, razporediti pa jih morajo na vse proge po državi, zato je razumljivo, da se morajo potniki marsikdaj voziti s starimi vlaki.

Že jeseni prvi novinci

Ti so v povprečju stari 30 let, zato SŽ intenzivno delajo na posodobitvi voznega parka. Novi vlaki bi morali biti po pogodbi dobavljeni aprila 2020, a dobavitelji zagotavljajo, da bodo že oktobra letos, je povedal Mes.

"V naslednjem mesecu bomo realizirali možnost za naročilo dodatnih 26 garnitur, torej skupaj 52 garnitur. Dobavni roki so od 24 do 36 mesecev. Leta 2021 bodo tukaj vse garniture. V povprečju bosta dobavljeni po dve na mesec," je pojasnil.

Prvi dobavljeni vlaki bodo dizelski, zato jih bodo po njegovih besedah verjetno razvrstili na kočevsko progo, ki bo po napovedih takrat odprta tudi za potniški promet. Elektrovlaki, ki bodo dobavljeni pozneje, pa verjetno ne bodo vozili samo na eni progi, temveč jih bodo prestavljali glede na potrebe.

SŽ so sicer lani znova zvišale prihodke. Znašali so 561,9 milijona evrov, kar je skoraj devet odstotkov več kot predlani. Dobiček iz poslovanja pred amortizacijo se je v primerjavi s predlanskim povečal za 12 odstotkov, čisti dobiček pa se je medtem skrčil za tri odstotke, na 29,7 milijona evrov. Trenutno ima skupina za dobrih sto milijonov evrov dolgov.

Eden od ciljev SŽ je, da število prepeljanih potnikov do leta 2030 naraste na 21 milijonov letno. Kot je povedal Mes, so novi vlaki temelj za dosego tega cilja, ni pa to edini ukrep. "Sledita tudi digitalizacija in informatizacija procesov, načrtujemo nova parkirišča, postajališča s stojali za kolesa, tudi ljubljanska železniška postaja je velik projekt," je dejal.

Dodal je, da so na statistiko v preteklih letih negativno vplivale tudi zapore prog zaradi del: "Prepričan sem, da bo že po letu 2021, ko bo štajerska proga v celoti končana in bo kočevska proga odprta tudi za potniški promet, potnikov krepko čez 17 milijonov. Trenutno pa s 30 let starim voznim parkom težko prepričujemo ljudi v smiselnost uporabe železnice."

Olajšanje za ljubljansko vozlišče leta 2022?

Glede železniških povezav v Ljubljani in okolici je Mes med drugim izrazil mnenje, da bo Tivolski lok zgrajen v treh letih. Postopki so namreč tako daleč, da je to mogoče storiti, bo pa projekt izvajala direkcija za infrastrukturo in ne SŽ, je dodal.

V eno od družb holdinga SŽ, Tovorni promet, bo kmalu vstopil tuji partner, ki bo z dokapitalizacijo pridobil 49-odstotni lastniški delež. Po navedbah medijev naj bi šlo za češko energetsko-logistično korporacijo EP Holding, česar Mes ni potrdil, je pa poudaril, da Tovorni promet potrebuje močnega partnerja.

Govoril je tudi o potencialni dokapitalizaciji katere druge družbe v holdingu SŽ poleg družbe Tovorni promet. Potencialni kandidat je Železniško gradbeno podjetje, za katero med potencialnimi vlagatelji vlada veliko interesa, je povedal.

Glede projekta Emonika na območju ljubljanske železniške postaje pa je med drugim napovedal, da bodo skušali javni del graditi hkrati z zasebnim, saj si ne morejo privoščiti dvakratnega zaprtja glavne železniške postaje.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 4
  • Avatar Leon
    Leon 15:32 04.maj 2019.

    SŽ so postale zanimive za tuje turiste iz Indije , Pakistana , Afganistan saj se bodo počutili zelo domače.

  • Laznivi 14:40 04.maj 2019.

    Potem ko smo davkohlapci nasitili lopove v bankah bomo nafutrali se tiste na zeleznicah ?

  • ginko 14:39 04.maj 2019.

    Tako je v komunistični ukradeni Sloveniji. Vsi vlaki enaki, tudi raja mora biti po komunistično "vsi enaki". Lahko so vlaki "muzejski", samo da kam leze. Raja bo pa že kako ....