Slovenija > Komentarji in kolumne
24 ogledov

Diplome po tekočem traku

Raziskava je dokaz, da je bolonjska reforma povsem spodletela. A vsi si še kar zatiskajo oči.

Tjaša Pureber | Avtor: Nik Rovan Nik Rovan
To, na kar so študenti opozarjali že vrsto let, a jih pri tem nihče ni želel poslušati, je zdaj dokazano tudi z raziskavo.

Sanje o moderniziranem študiju, ki naj bi ga prinesla bolonjska reforma, so se spremenile v nočno moro, ki študente z obvezno prisotnostjo, domačimi nalogami in preveliko obremenitvijo vrača v srednjo, če ne celo osnovno šolo.

Pri tem raven znanja drastično upada. V preveč primerih je bila prenova programov videti tako, da so se dvosemestrski predmeti skrčili na enega. Ali drugače: čas, ko študenti lahko poslušajo predmet, se je prepolovil, obveznosti pa so ostale enake.

Pri čemer se je število predmetov v enem študijskem letu bistveno povečalo. Zanimiv je tudi podatek, da kljub veliki preobremenjenosti študentje še vedno delajo. Jasno je, da to počnejo zato, ker ob neustrezni štipendijski politiki brez tega zaslužka ne morejo preživeti. Če bi jim šlo le za žepnino, bi v prostih trenutkih raje počivali.

Fronte. Z vse slabšim študijem se ne želi ukvarjati nihče. Vsakokratni oblasti seveda ustreza, da univerze producirajo kadre brez kritične distance do družbe, v kateri živijo.

Bolonjska reforma namreč študentom ne da dihati, saj zaradi norenja od ene študijske obveznosti do druge ne pušča prostora za razvoj poglobljenega študija.

V trenutku, ko vlada reže sredstva za visoko šolstvo, je tako jasno, da študenti in profesorji ne morejo braniti študija v obstoječi obliki, saj je povsem neustrezen. Izziv zanje je zato, da ob obrambi dostopa do brezplačnega šolstva odprejo tudi fronto za povečanje kakovosti študija.

Komentarjev 2
  • 71GA 08:37 04.junij 2012.

    Sem študent starega programa in moram reči, da sem se največ naučil med pisanjem diplome, katero sem pisal 2 leti med katerimi sem samostojno, poglobljeno študiral. Sedaj se naučim zelo veliko, ko samoiniciativno pišem literaturo za višješolsko fiziko. V bistvu ...prikaži več se sedaj, ko mi ni potrebno več opravljati BEDARIJ na faksu lahko usedem, si preberem fizikalni članek in se brezhibno naučim. Ko zadevo spravim na papir sem prisiljen pri tem razčistiti vse nejasnosti in zaradi tega je diploma pomembna! Ko sem zapustil faks sem bil en navaden "lulček", ki ni znal prebrati najosnovnejših fizikalnih knjig, katere so bile pretežke! To je zaskrbujoče... Kaj so z nami delali na faksu? Odgovor je NIČ! V kolikor bi se začel učiti sam po srednji šoli in bi se učil 4 leta bi znal 400% več, kot v 4 letih faksa.

  • se_eden 23:40 15.maj 2012.

    Slovenija bo morala prej ali slej urediti tudi način financiranja dodiplomskega in podiplomskega študija. model kot ga imamo sedaj, je zaradi delovno socialnih vzrokov, finančno nevzdržen. da skoraj 80 odstotkov maturantov nadaljuje z izobraževalnim procesom zato, ker po končanem srednješolskem ...prikaži večm izobraževanju, ne dobijo dela v poklicih za katere so se izobraževali, si država enostavno ne, da ne more privoščiti, temveč ni zmožna zagotavljati tako visokega standarda, kot bi večina rada. prav gotovo bomo morali uvesti nekatere korektorje, da se bodo v nadaljnji izobraževalni sistem vključili tisti maturantje, ki so se že do sedaj izkazali s svojo bistrostjo, inteligenco in pa, predvsem delavnostjo. na vsak način, pa ne sme biti socialni položaj tisti odločujoči faktor, ki bi onemogočal študij nadarjenim bodočim študentom, ki bi bili zaradi finančnih razlogov prikrajšani, da bi lahko razvili vse svoje potenciale in na tak način prispevali k razvoju družbe.