Izstrelitev kopilota slovenskega vojaškega letala pilatus ni bila tragična. V vojski sicer še ne
vedo, zakaj se je zgodila, a najverjetneje se je mladi kopilot preprosto česa ustrašil in zato
močno potegnil za ročico. To je prva tovrstna nesreča pri nas. Razlog je preprost. Da bi se
izstrelil, mora kopilot z veliko silo potegniti za ročico. Izstrelitev zaradi pritiska na napačen
gumb ni možna.
Mehaniki.
Poveljstvu Slovenske vojske zaradi včerajšnje nesreče torej ni treba biti preveč v skrbeh. To
pa ne pomeni, da poveljnike ne boli glava. Nesreča je okrepila nezadovoljstvo v letalstvu, in to
upravičeno. Zakaj? Primanjkuje pilotov. Še nedavno naj bi jih bilo v vojski sto, zdaj jih leti le
še 58, pravijo viri. Še večji križ je z mehaniki. Vojska ima pri tem težave s konkurenco na trgu,
in ne boste verjeli, z velikostjo Slovenije. Letalstvo se seli v Cerklje na Dolenjskem, mehaniki pa
so večinoma Gorenjci, saj so bili pilatusi doslej na Brniku. In gorenjskim mehanikom se ne da
voziti na drugi konec države v službo. Le čemu, če jo lahko najdejo blizu doma? Davno so minila
leta, ko je bila vojska socialna ustanova, ki je zaposlovala, ker ljudje niso našli službe. Zdaj je
služb več, dobrega mehanika pa je treba šolati več let. Zato bo težava večja čez kako leto.
Številna letala bodo ostala na tleh. Če bodo piloti, pa ne bo mehanikov. Ministru Karlu Erjavcu
manjkajo vojaki z izvijačem. Morda mu jih lahko pomaga najti Jaka Šraufciger. Zamislite si, kako s
Karlom Erjavcem v TV oglasu nove vojake žicata ne s kompletom orožja, ampak orodja.
17
ogledov
Karlu manjka kak Jaka Šraufciger
Slovensko letalstvo je v hudi krizi, pa ne zato, ker je kopilot frčal po zraku. Nesreča je okrepila nezadovoljstvo v letalstvu, in to upravičeno.