Slovenija > Komentarji in kolumne
23 ogledov

Šolstvo kot v sanjah

(Foto: Žurnal24) Žurnal24 main
Raziskava Talis je pokazala sanjske rezultate, vprašanje pa je, koliko držijo.

V raziskavi Talis je, kar se tiče Slovenije, vsaj ena trditev kontradiktorna: naši učitelji naj bi imeli konstruktivistična stališča pri poučevanju, kar naj bi, kot so nam razložili, pomenilo, da učitelji učence spodbujajo, da do zaključkov prihajajo sami. Na drugi strani pa je Slovenija, ki se je v raziskavi sicer zelo dobro izkazala, čisto na dnu glede izvajanja tako imenovanih zahtevnejših dejavnosti poučevanja. Ali ne bi bilo logično, da bi bili učitelji in ravnatelji, ki so bolj naklonjeni konstruktivističnim načelom poučevanja kot neposrednemu prenosu znanja, bolj naklonjeni tudi projektnemu delu učencev?
V raziskavi Talis je vsaj ena stvar vprašljiva – minister Lukšič se je ob predstavitvi postavil s sorazmerno dobro urejenim položajem učiteljev in ustreznim zaposlovanjem učiteljev, “saj jih je večina zaposlenih za nedoločen čas”. Uradno merjeni odstotek je manjši, ga popravlja prvi šolski sindikalist, ki dvomi v metodologijo raziskave.

Presenečeni
V raziskavi Talis pa je zagotovo tudi eno veliko presenečenje, najbolj so nad podatkom presenečeni ravno pristojni na ministrstvu za šolstvo in šport. Le pet odstotkov učiteljev namreč ni zadovoljnih s svojo zaposlitvijo oziroma delom, ki ga opravljajo. Od kod potem toliko pritožb učiteljev zaradi izgorevanj, preobilice administrativnega dela, težavnih učencev, slabih plač? Zanimivo bo videti vprašalnike, na podlagi katerih je pedagoški inštitut pod okriljem OECD (Organizacije za ekonomsko sodelovanje in razvoj, op. p.) naredil raziskavo. Še bolj zanimivo pa bo videti rezultate, ko bo taka raziskava narejena še na srednjih šolah.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.