Slovenija > Komentarji in kolumne
1 ogledov

Vinjete kot kazen za kapitalizem

Andraž Sodja Žurnal24 main
Vinjete nas lahko na sodišču pod plazom tožb stanejo več, kot so bile vredne.

Z malo smole bomo davkoplačevalci za vinjete plačevali tudi na evropskem sodišču, saj so Avstrijci že – kot prvi – napovedali odškodninske tožbe, ker nismo uvedli tudi desetdnevnih vinjet. Slovenskim voznikom, še posebno tistim, ki se vsak dan vozijo na delo, so vinjete zelo pocenile življenje, drugim ne. Tujim turistom pa so vcepile takšno grenkobo, da celo razmišljajo o zamenjavi turističnih destinacij.

Pošteno. Vinjete gor ali dol, desetdnevne da ali ne, najbolj pošten sistem cestninjenja bo ta, ki naj bi bil vpeljan do leta 2010, torej satelitsko cestninjenje. Plačaš toliko, kot si prevozil. Ali res? Če bodo cene kilometrskih tarif za tuje voznike, ki potujejo prek Slovenije, enake kot tiste za državljane, katerih davki so te ceste plačali, se bodo oni lahko čutili prizadete. Države so uvedle cestninske sisteme glede na to, koliko jih je stala gradnja avtocest. Morda problem sploh niso cestnine, ampak predrage ceste?

Skupni evropski sistem cestninjenja najverjetneje še dolgo ne bo zaživel za voznike osebnih avtomobilov. Mnogo prej bo za tovornjakarje, kar je v interesu vseh, saj hitrejši tranzit pomeni manjše onesnaževanje in konec vrst pred cestninskimi postajami. Načelo prostega pretoka blaga in storitev znotraj EU se da nekoliko raztegniti in mu dodati, da lahko še vedno izbiramo, katera je najcenejša pot do cilja.

Ali je potem trženje najkrajše poti na Balkan – pot iz EU prek Slovenije je najkrajša – nekaj, za kar morajo biti slovenski davkoplačevalci kaznovani? Vinjete smo uvedli, ne sicer tako, kot želijo drugi, zdaj pa bomo za to toženi.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.