Slovenija
5 ogledov

Končno identificirali najhujše prekrške

(Foto: Dejan Mijovič) Žurnal24 main
Robert Štaba: nova zakonodaja je pomemben korak k izboljšanju varnosti v cestnem prometu, a imamo še veliko rezerv. Pomemben je napredek pri obravnavi alkoholiziranih voznikov.

Namesto enega zakona bodo varnost v cestnem prometu od zdaj urejali štirje zakoni. Kazni za hujše prometne prekrške se zaostrujejo. Vlada želi z novimi zakoni zagotoviti večjo prometno varnost, poleg tega pa policistom nalaga odgovornost za odstranitev agresivnih in neodgovornih voznikov iz prometa. So omenjeni zakoni (končno) pravi odgovor na nesreče v cestnem prometu?

Pomembno: identifikacija najhujših prekrškov
"Glede na dejstvo, da smo bili v obdobju 2001−2007 v EU na repu držav s področja prometne varnosti, je bilo zagotovo treba nekaj narediti. Ustanovitev Javne agencije za varnost cestnega prometa in predstavitev ukrepov na področju zakonodaje je zagotovo ukrep v smeri izboljšanja varnosti v cestnem prometu," nam na zgoraj zastavljeno vprašanje odgovori predsednik zavoda Varna pot in sekretar komisije za vzgojo in varnost v prometu pri AMZS Robert Štaba in nadaljuje: "Kar se tiče zakona in višine kazni, lahko rečemo, da je končno v tej državi skozi to zakonodajo prišlo do tega, da smo identificirali najhujše prekrške, ki so vzrok za najhujše prometne nesreče, in jih sankcionirali tako visoko, da smo kot družba rekli: 'To pa pri nas ni sprejemljivo.' Govorim o alkoholu, hitrosti v naselju in vožnji po nasprotni strani."

Starši, pazite, kakšen zgled ste!
Ti ukrepi so spodbudni, a le kratko- in srednjeročni. "Na dolgi rok imamo največ rezerv v izobraževanju, primernih programih v avtošolah, treningih varne vožnje in nenazadnje v vzgoji v lastnih domovih. Starši smo zagotovo lahko dober ali slab zgled našim otrokom," namreč meni Štaba, ki se mu zdi identificiranje najhujših prekrškov ter spopadanje z alkoholom najbolj bistvena pridobitev te zakonodaje. "Alkohol je vzrok za skoraj tretjino prometnih nesreč na slovenskih cestah in uvedba rehabilitacijskih programov pomeni možnost, da ljudi ne le sankcioniramo, temveč jim damo tudi možnost celovite rehabilitacije."

Naslednji korak: izboljšanje državnih cest
Vsa prometna zakonodaja je zdaj prešla pod okrilje ministrstva za promet. Naslednji dejavnik, s katerim bi se moralo ministrstvo ukvarjati, je po mnenju Štabe infrastruktura. "Tukaj mislim predvsem na državne ceste. Avtoceste so zgrajene in varne. Problem pa je državno omrežje, kjer se pripeti največje število najhujših prometnih nesreč."

 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.